Régóta a piacon van az enyhén terepes beütéssel fűszerezett Versys túramotor, de a világra szóló siker elmaradt. Sok év távlatából meg mernék rá esküdni, hogy a legtöbb kuncsaftot a motor külseje ijesztette el, mert a technikára nem lehetett panasz.

A fokozatjelző hiányzik az egyébként jól áttekinthető műszeregységről A fokozatjelző hiányzik az egyébként jól áttekinthető műszeregységről

Jól tette a Kawasaki, hogy vagány arcot szabott az új modellnek, a sokkal „élesebb”, ikerfényszórós fejidommal szemből kifejezetten karakteres. A motort vizslatva az is rögtön egyértelmű lesz, hogy a Versys nem a diszkontmotorok közé tartozik, a váz megmunkálása, a hegesztések, vagy éppen a hátsó, majdnem vízszintes rugóstag gondos munkáról árulkodik – 2 490 000 Ft-hoz közeli ársávban ez nem mondható el mindegyik kétkerekűről.

Mindent az utas kényelméért: átalakított kapaszkodót alkalmaz a Kawasaki Mindent az utas kényelméért: átalakított kapaszkodót alkalmaz a Kawasaki

A vezető szemszögéből nézve egyáltalán nem elhanyagolható, hogy a nagyobb plexi sokkal hatásosabban töri meg a szelet, mint a korábbié, illetve hogy a széles kormányt hátrébb tolták, így a rövidebb karúaknak sem kell már nyújtózkodniuk. A 840 mm-es ülésmagasság miatt persze inkább a nagyobb termetűek érezhetik otthonosan magukat a nyergében – a felvett pozíció laza és természetes. Bár azt elsőre szokni kell, hogy ha kanyarban nyúlunk a fékhez, erős a felegyenesedési hajlam, egyébként könnyedén terelgethető a modell, a 160 mm-es széles hátsó abroncs és az eltalált futómű miatt minimális testsúlyáthelyezés is elég ahhoz, hogy kanyarodjunk. A futómű egyértelműen kényelemre hangolt, ami nem is baj, hiszen rossz úton is tisztességesen csillapít. A féktárcsák mérete ugyan csak hátul változott (+40 mm), de mivel a munkahengereket átfésülték, komolyabb lassulásra képes a Versys, és az adagolhatóság is elsőrangú.

Középtartományban érzi jól magát a sorkettes blokk Középtartományban érzi jól magát a sorkettes blokk

A 649 cm3-es blokk produktuma 69 lóerőre nőtt (+5 LE), de ebből aligha érez valamit a vezető. Tény, hogy nem a teljesítménymániásoknak való a sorkettes blokk, de már alacsony fordulaton is terhelhető, emellett pedig a lineáris erőleadás és a finom működés (módosították az ágyazást) is mellette szól. A 4,0-4,5 literes fogyasztás egyenesen remek, s mivel a tank befogadóképessége 19-ről 21 literre nőtt, a nagy hatótáv is az erősségei közé tartozik.

KAWASAKI Versys 650 ABS
Lökettérfogat: 649 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 51 kW (69 LE) 8500/perc
Max. nyomaték: 64 Nm 7000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2165/840/1400 mm
Tengelytáv: 1415 mm
Ülésmagasság: 840 mm
Üzemanyagtank: 21 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/160/60 R17
Száraz tömeg: 214 kg
Alapár: 2 490 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!