Megnövelt méretű hűtőráccsal kezd az immár egyszerűen DS 3 névre hallgató modell, felszereltségtől függően fényes fekete vagy gyémántmintás díszítést használnak. Új LED-es fényszórókat készítettek, opciósan Mátrix LED-es fényszóró is elérhető. A hátfalra egy fekete díszléc kerül, amelyre polírozott rozsdamentes betűkkel írják fel a DS Automobiles feliratot.

A 7 karosszériaszín közül 2 új, a háromrétegű Dína vörös csak ennél a modellnél létezik. Ezt a vörös-árnyalatot a 2013-as Wild Ruby tanulmányautón alkalmazott 11 rétegű fényezés inspirálta, amelyből aztán 40 próbálkozással sikerült megalkotni a végleges színt, ami egy alapszínből, egy félig átlátszó rétegből és egy védőlakkból áll. A legújabb technológiával készített pigmentek kiemelik a vörös szín intenzitását és erősítik a színátmenet-hatást.

Új kormánykereket markolhat a vezető, újak az első ülések, amelyek jobban tartják a testet, deréktáji masszázsfunkcióval is kényeztetnek. 10,3 colos képátlójúra nőtt a központi érintőképernyő, ezzel együtt a DS Iris System fedélzeti rendszer is beköltözött a DS 3-asba, ami teljesen személyre szabható megjelenést és hangvezérlést is hozott fejlett online funkciókkal együtt. Javította a körkamera-rendszeren, ami így megkönnyíti a szűk helyen parkolást. Továbbfejlesztették a vezetőtámogató rendszereket, amelyek nagyobb sebességtartományban és hatótávolsággal működnek.

A motorkínálatban 2 benzines (100 vagy 130 LE) 1 dízel (130 LE) szerepel, az alap kivételével széria a 8 fokozatú automatikus váltó. Teljesen új az akkumulátoros-elektromos hajtás, a hajtómotor 154 LE/260 Nm teljesítményű, az új kémiájú 400 voltos akkumulátor már 54 kWh bruttó, 50,8 kWh nettó kapacitású. A fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű (5 óra töltési idő) és 100 kW villámtöltés (80%-ig 25 perc alatt) fogadására teszi képessé a DS 3 E-Tense változatát, amelynek szabványos fogyasztása 12,6 kWh/100 km, ami 402 km-es hatótávolságot eredményez. A villanyautó 18 colos felniket kap, amelyekre keskeny abroncsokat szerelnek a gördülési ellenállás csökkentése érdekében.