A fehér M-es fényezés mellett fekete és piros színben elérhető az új S 1000 RR

A BMW Motorrad történetében 2009 egy igazán emlékezetes év, ugyanis ekkor debütált a márka első superbike-ja, az S 1000 RR. A forma ugyan sokaknál kiverte a biztosítékot, de a csúcsteljesítmény és az elektronikai segédek terén tulajdonképpen egyből a szegmens élére ugrott a jövevény, hatalmas felfordulást okozva a kategóriában. Mivel ebben az időben az Apriliánál is korszakváltás történt az RSV4-es érkezésével, az a korábban elképzelhetetlen helyzet állt elő, hogy a japánok lépéshátrányba kerültek. Pontosabban az S 1000 RR és az RSV4-es az a két meghatározó superbike, amelyek miatt már nem az európai márkák reagáltak a japánokra, hanem fordítva. A BMW lendülete pedig azóta is tart, hiszen folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek versenyben tartani legélesebb utcai modelljüket.

Az S 1000 RR-hez tempomat is rendelhető, felára 140 200 Ft, a 6,5 colos kijelző négyféle grafikát vonultat fel. Lítium-ion akkumulátor rejtőzik az ülés alatt

A legújabb kiadás egyik ismertetőjegye a teljesen friss aerodinamikai koncepció, gyakorlatilag akkora szárnyak kerültek rá, hogy néhány MotoGP masina is megirigyelhetné. A wingleteknek több szerepük is van, elsősorban plusz leszorító erőt (akár 10 kg) generálva az egykerekezési hajlamot csökkentik, másrészt nem hanyagolható el az sem, hogy növelik a stabilitást a féktávokon. A másik fontos változás a farkialakítást érinti, hiszen amellett, hogy még sportosabb a dizájn, a hátsó elem könnyebb a korábbihoz képest. Bár az újdonság továbbra is a jól bevált alumínium vázra épül, az oldalsó részeken kisebb „nyitásokat” találunk, amitől rugalmasabbá vált a szerkezet.

A BMW a futómű terén is eszközölt módosításokat, a villaszög kevésbé meredek, a villahidat pedig lejjebb helyezték. A BMW továbbra is kitart a soros négyhengeres felépítés mellett, de a 999 cm3-es, változó szelepvezérlésű egység már 210 lóerős, maximális percenkénti fordulatszáma eléri a 14 600-at. A teljesítménynövekedés elsősorban az új airboxnak köszönhető, ugyanakkor nem is a 3 lóerős plusz, hanem a 46 helyett 45 fogas lánckerék az, amely valós előnyt jelent – a végáttétel hosszabb, a csúcstempó nagyobb. Természetesen itt már az erő útra vitele az egyik legnehezebb kérdés, ezért a BMW továbbfejlesztett kipörgésgátlót használ. A bajoroknál Dynamic Traction Control néven futó elektronikus őrangyal nagy újdonsága a Slide Control, amely a kormányelfordítás szögével is kalkulál, így kontrollált driftelés is lehetséges.

A ma kapható legkülönlegesebb sportmotorok egyike az M 1000 RR

Bár az S 1000 RR igazi pályagép (még arra is nagy hangsúlyt helyeztek, hogy a hátsó kerék cseréje a lehető leggyorsabb legyen), a még feljebb pozicionált M 1000 RR verzió mindenre rátesz még egy lapáttal. A 212 lóerős blokk esetében a szelepeket és a hajtókarokat (-340 gramm) is titániumból készítik, a versenyidom miatt pedig 303 km/óra helyett 314 km/óra az elérhető csúcssebesség. A karbonból sütött első sárvédő mellett külön említést érdemelnek a légellenállást csökkentő felniburkolatok, de az M 1000 RR az ára miatt is különleges: az S 1000 RR 7,69 millió Ft-jával szemben 12,99 milliót kell érte leszurkolni, tehát gyűjtői darabnak tekinthetjük.

Trónkövetelő – BMW M 1000 R

Nem mintha a kifutó BMW S 1000 R nem lenne komoly motor, de sosem tudott olyan státuszt kivívni magának a kategóriában, mint az Aprilia, a Ducati vagy akár a KTM legerősebb meztelen modelljei. A helyzet most minden bizonnyal változik, ugyanis az S 1000 R módosított, élesebb verziójának tekinthető M 1000 RR egyértelműen a szegmens új trónkövetelője. Nyilván egy kisebb hadüzenettel ér fel, hogy a soros négyhengeres blokk teljesítménye 210 lóerő, így 2 lóerővel sikerült felülmúlni a Ducati Streetfightert. A 165 lovas S 1000 R-hez képest nemcsak a nagyobb teljesítmény jelent változást, a váltóáttételezést rövidítették (4., 5., 6. fokozat), szélesebb kormányt alkalmaznak, illetve teljesen új aerodinamikai csomagot is bevetnek.

Az új M2-es és az M 1000 R is az M divizió születésének 50. évfordulóját ünnepli

A versenypályás használatot támogatja a pit limiter és az M Endurance láncszett, de ha ez nem lenne elég, a BMW szerint egyszerűen állítható át a gép sebességváltója fordított sémára. A teletankolva mindössze 199 kg-os típus vételára 8 500 000 Ft, vagyis nem csekély 3,1 millióval drágább a kiindulási alap S 1000 R-hez képest. Az M 1000 R-nél azonban súlyos milliókat lehet még költeni extrákra, például a karbon felniket is tartalmazó M Competition csomag 2,17 milliót kóstál!