A tavalyi év végén mutatta meg először az MV Agusta a szuper-nakednek aposztrofált Rush 1000-est, amelyet mostantól lehet rendelni 34 000 eurós áron, és mindössze 300 darabot készítenek belőle. A motorkerékpárt a legapróbb részletig a lehető legjobb gyorsulás elérésére tervezték, ezért kapott a hátsó felni a légáramlást irányító burkolatot, ami a küllős első felnivel és a különösen rövid hátsó résszel együtt csökkenti a légellenállást.

A Brutale 1000 RR volt a kiindulási alap, onnan veszik át változtatások nélkül a vázat, az Öhlins elemeket használó felfüggesztés már egyedi, ahogy a Brembo fékrendszer is. A 998 köbcentis blokknál könnyebb főtengelyt, titánium hajtókarokat és titánium csavarokat használnak, a hengerfejben teljesen új formájú égésteret alakítottak ki. Ezeknek a változtatásoknak az eredménye 208 lóerős (13 000/perc) csúcsteljesítmény – Track, azaz versenypálya módban 212 lóerő – és 116,5 Nm-es (11 000/perc) maximális nyomaték. Ennek az erőnek egy üresen mindössze 186 kg-os gépet+vezetőjét kell mozgatni. Hibrid a befecskendezés, a szívócsatorna felső részén négy darab Magnetti Marelli, az alsón négy darab Mikuni befecskendezőszelep adagolja az üzemanyagot.

Az egykerekezés-gátló funkcióval is rendelkező kipörgésgátló összesen nyolc fokozatban állítható, és van rajtautomatika is. Az 5 colos kijelző alkalmas arra, hogy a vezető okostelefonjáról tükrözött navigációt megjelenítse.