Igazi önálló egyéniség a Dynák között a Fat Bob, hiszen amellett, hogy egyedüliként rendelkezik két fényszórós arccal, a ballonos gumik és az egész megjelenése is elüt a többi, felettébb klasszikus modelltől (pl. Wide Glide vagy Street Bob). Bármennyire is eredeti azonban a forma, a 2008 óta szinte „érintetlen” modellt időszerű volt felfrissíteni. A legfontosabb változás, hogy a csőrre emlékeztető farkialakítás helyett sokkal sportosabb hátsót terveztek a Fat Bobnak, ráadásul a LED-es hátsó fénygyűrűk az első fényszórókra rímelnek, ezek az eddigiekkel ellentétben fekete házban kaptak helyet. De említhetjük a ferde helyett immáron egyenes végű kipufogókat, a módosított ülést és a sokkal frissebbnek ható tankfényezést – utóbbi akár homokszínű is lehet.

A Fat Bob név ugyan érthető a motor vaskossága miatt, viszont sokkal agilisabbank tűnik, mint bármelyik Dyna. Nyilván nem ez a motor a tökéletes paripa egy tempós kanyargásra, de ahhoz képest, hogy roppant nehéz a gép (szárazon 306 kg), menet közben nem tűnik túlsúlyosnak, csak kis sebességű manőverezésnél érezni a három mázsát. A lábtartók elhelyezése és az üléspozíció miatt H-D-s viszonylatban jól dönthető a Fat Bob, s mivel a dragbar kormány széles és nincs túl magasan, könnyen, enyhe ellenkormányzással íven tartható. Az igazsághoz tartozik, hogy míg a vezetőnek egészen jó dolga van a nyeregben, addig az utasülésen kuporogni kell. Egyszerűen olyan kicsi a hátsó ülés, hogy gyakorlatilag még egy szolid kör erejéig sem nyújt elég komfortot, nemhogy egy néhány órás túrához.

Széles kormány, minimalista műszerezettség Széles kormány, minimalista műszerezettség

Ehhez a külsőhöz igazi hangélmény dukálna

A Fat Bob a LowRiderhez hasonlóan kéttárcsás első fékkel érkezik, így a Dyna modellek közül ez a két típus büszkélkedhet a legjobb fékhatással. Bár az alapáron járó blokkolásgátló hangolásán még lenne mit javítani, meglepően kis erőszükséglettel behúzható a fékkar. Hogy a Harley „puhítja” a modelljeit, arra a kuplungkar és a blokk is jó példa. A Fat Bobnak olyan könnyű a kuplungja, hogy egy törékeny hölgynek sem jelenthet problémát a kezelése, az 1691 cm3-es óriásblokk pedig alapjáraton sem akar kiugrani a vázból. De nem csak a vibráció szerény, hanem sajnos a hangélmény is, a Fat Bob V2-ese bizony semmivel sem szól jobban, mint a japán cruisereké.

Gyönyörű a léghűtéses blokk kidolgozása, de a hangja felejthető Gyönyörű a léghűtéses blokk kidolgozása, de a hangja felejthető

Aki viszont azt hinné, hogy a nagy tömeg miatt lassú a modell, az téved! Az alapjárat felett kicsivel elkezd tolni, és mint valami nagy dízelmotor, igen rugalmas a középső fordulatszám-tartományban – forgatni nem érdemes különösebben. Ahhoz képest, hogy egy szélvédelem nélküli modellről van szó, a váltóáttételezés olyan hosszú, ami inkább túramotorokhoz illik, a Fat Bob 90 km/óra alatt nem igazán szereti a hatodik fokozatot. Mindez nem is lenne baj, az viszont nem kellemes, hogy amint rosszabb minőségű útra tévedünk, a futómű még a legkisebb huplikról is tájékoztatja a vezetőt.

Mindössze 690 mm az ülésmagasság. A frissítés során új, lézergravírozott felniket kapott a Fat Bob Mindössze 690 mm az ülésmagasság. A frissítés során új, lézergravírozott felniket kapott a Fat Bob

Ahogy a Harleynál lenni szokott, ezúttal sem diszkontárú motorról van szó, a Fat Bob nettó 13 900 eurót kóstál, vagyis a Dyna családból csak a Switchback indulóára magasabb.

H-D Fat Bob
Lökettérfogat: 1691 cm3
Hengerek/szelepek: V2/4
Max. teljesítmény: n.a.
Max. nyomaték: 132 Nm 3000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2395/915/1240 mm
Tengelytáv: 1630 mm
Ülésmagasság: 690 mm
Üzemanyagtank: 17,8 l
Fék elöl/hátul: 2×300/292 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 130/90 R16/180/70 R16
Száraz tömeg: 306 kg
Alapár: 13 900 euró (ÁFA és regadó nélkül)

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!