Közreadta az első hivatalos kémfotókat az új 3-as sorozatról (G20) a BMW, tehát megkezdődött a 2018. novemberétől készülő modell bemutatása. Persze a gyár hivatalosan még elég keveset árul el az újdonságról, azon kívül, hogy az arizonai sivatagban és a Nürburgringen is helytálltak a teszteken a prototípusok.

Fotó: Bimmerpost

Szembetűnő változás lesz, hogy digitális műszeregységet alkalmaznak majd, amihez nagy méretű központi érintőképernyős fejegységet is adnak, több kapcsolót helyeznek el a kardánalagúton, a váltó/előválasztókar környékén.

A motorválaszték a ma ismert négy- és hathengeres motorokat jelenti kezdetben. A 2,0 literes dízel 150 vagy 190 lóerővel lesz választható, a 2,0 literes benzines 185 vagy 255 lóerős lehet, a 30e kivitelben villanymotorral kiegészítve használják. A 3,0 literes benzines biturbó 390 lóerőt tud és csak automatikus váltóval lesz választható, ahogy a 265 lóerős 3,0 literes dízel is. Újdonság, hogy minden esetben 48V-os rendszert használnak a motorleállító rendszerhez, ami nagyobb mértékű energia-visszatermelést tesz levetővé.

Folyamatosan bővítik majd az elérhető hajtás/teljesítményszintek számát a piaci bevezetést követően, a kombi viszonylag hamar megérkezik. Az új M3-asra még várni kell pár évet, cserébe a jelenleginél alacsonyabb tömeget és már 470 lóerős teljesítményű motort lehet hallani ezzel kapcsolatban.