A negyedik generációs Multistradának teljesen új ülést terveztek, a magasság 840-860 mm között állítható

Létezik lóerőháború a túraendurók között? Abszolút! Aki figyelemmel kíséri a piac alakulását és az új modelleket, pontosan látja, hogy a Ducati és a KTM egymásra licitálva jelentkezett olyan on-off gépekkel, amelyek teljesítménye racionális okokkal nehezen magyarázható. De a fejlesztési verseny már csak ilyen, a Ducati konstruktőrei pedig nem arról híresek, hogy zavarba jönnének egy nagy feladat kapcsán: a cél az volt, hogy megalkossák a legsportosabb túraendurót!

A vadonatúj, alumínium monocoque váz köré épülő, negyedik generációs Multistrada legérdekesebb pontja kétségkívül az 1158 cm3-es, V4-es blokk. Természetesen neve is van, az olaszok az egyszerű, de jól csengő V4 Granturismo jelöléssel illetik. Az egy dolog, hogy nincs még egy ilyen hengerelrendezésű motor a szegmensben, de az sem mellékes, hogy 170 lóerős csúcsteljesítményével a legcombosabb túraenduró. A mindössze 66,7 kg-os erőforrás karaktere nagyon eltérő a felmenő L2-eséhez képest, rövid lökete miatt jóval 10 ezer feletti percenkénti fordulatra képes a főtengelye. Fontos változás az is, hogy a Ducati nem dezmodromikus szelepvezérlést alkalmaz, helyette hagyományos módon rugók mozgatják a szelepeket, a hézagállítás 60 ezer kilométerenként vagy évente lesz esedékes. Érdekes, hogy a szervizperiódusok kitolása a motorkerékpár-ipart is elérte, a Multistradát csak 15 ezer kilométerenként kell olajcserére vinni, ami a teljesítmény fényében komoly vállalás.

A nagy újdonság: több fokozatban állítható a radaros tempomat

Miközben a Streetfighter csupasz gépre hajazó fényszóróiról könnyedén felismerhető az új nemzedék, arányai és fejidom-kialakítása miatt le sem tagadhatná elődeit. Már az alapváltozat is komplett elektronikai csomaggal érkezik (kanyar-ABS, kipörgésgátló, egykerekezés-gátló), de az S verzió mindezt megfejeli félaktív futóművel, kanyarfényszóróval, Brembo Stylema féknyergekkel, kulcs nélküli indítással, gyorsváltóval és 6,5 colos központi kijelzővel – utóbbihoz a telefonunkat is párosíthatjuk. A legfontosabb műszaki újdonság azonban a holttérfigyelő és a távolságtartós tempomat bevezetése. Mivel ezeket a vezetéstámogató rendszereket a Bosch fejlesztette, minden bizonnyal a konkurenciánál sem kell sokat várni rá, hogy megjelenjenek, mindenesetre az olaszok így is büszkék lehetnek arra, hogy elsőként a Multistrada kínálja ezeket a segédeket.

Ahogy várható volt, a legerősebb túraenduró címhez illő árcédulát kap az év végén már a kereskedőknél lévő Multistrada, az alapváltozat 7 620 000 Ft-os ára és az S 8 700 000 Ft-ja sem éppen kevés. A csúcsverzióért, az Akrapovic kipufogós, karbon sárvédős S Sportért az összes extrát tartalmazó Full csomaggal 10,3 milliót kérnek.

Ducati Multistrada V4
Lökettérfogat: 1158 cm3
Hengerek/szelepek: V4/16
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 10 500/perc
Max. nyomaték: 125 Nm 8750/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytávolság: 1567 mm
Ülésmagasság: 840-860 mm
Üzemanyagtank: 22 l
Száraz tömeg: 215 kg
Alapár: 7 620 000 Ft