Vannak olyan, a termelés korai szakaszából származó autók, amelyeket nem értékesítenek tovább az autógyártók, mert azokba még nem a végleges alkatrészek kerültek, így a későbbi esetleges kártérítési perek elkerülése végett azokat egyszerűen bezúzzák. Ettől a sorstól mentettek meg most egy villanymotoros Kia Soul EV-t Nagy-Britanniában, és a Boardmasters nevű strandfesztivállal való együttműködés promótálására egyedi strandautót építettek belőle.

Nem nyúltak az első kerekeket hajtó 204 lóerős teljesítményű hajtómotorhoz és a 64 kWh kapacitású akkumulátorhoz, de teljesen átépítették a futóművet, hogy legyen helye a 16 colos felnikre szerelt 265/75 R16-os Maxxis Bighorn homokfutó-abroncsoknak. A hasmagasságot 7,6 centivel növelték meg, a nyomtávot elöl 110, hátul 115 mm-rel szélesítették ki, módosították a futóműalkatrészeket annak érdekében, hogy ne romoljanak a menettulajdonságok. A gyárinál nagyobb átmérőjű abroncsokkal és az emeléssel több mint megduplázták, azaz 153 mm-ről elöl 310, hátul 320 mm-re növelték a hasmagasságot. A nagyobb kerékátmérő miatt ugyan megváltoznak az áttételek is, de a 395 Nm-es nyomatékú villanymotor még az átalakítás után is könnyen mozgatja a Kia Soul EV Boardmasters-et.

A tetőre egyedi, acélcsövekből készített tetőtartót raktak, ami két darab 7 láb 9 inch hosszú szörfdeszka szállítására alkalmas; a hozzáférést megnehezíti, hogy a gyári magasságot 255 mm-rel múlja felül az autó. Az utastérből kidobták a hátsó ülést, a csomagteret fával burkolták és beépítettek egy kihajtható hátsó ülést is, amelyen a felnyitott csomagtérajtó árnyékában lehet kényelmes helyet foglalni. A tetőtartón elhelyezett napelem segítségével minihűtőt és egyéb elektromos fogyasztókat lehet táplálni.