Bemutatkozott az első Subaru hibrid, amivel kapcsolatban azt érdemes rögtön megjegyezni, hogy ez nem az a hajtás, amit a GT 86/BRZ sportkocsival kapcsolatban emlegetnek, mint teljesítménynövelő eszközt.

A Subaru XV karosszériájába épített rendszernek egy, a fokozatmentes automatikus váltóba épített elektromotor a lelke. Ennek 13,4 lóerő a teljesítménye, a maximális nyomatéka 65 Nm. Ennek az energiát egy, a padló hátsó része alatt elhelyezett 13,5 kWh kapacitású, 100 V feszültségű nikkel-metál hidrid akkumulátor biztosítja. Utóbbi elhelyezése miatt kisebb lett a csomagtér mérete és az utastér is egy csöppet.

A mérnökök áthangolták a felfüggesztést a megváltozott tömegeloszlás/136 kg-mal nagyobb tömeg miatt, és extra hangszigetelést is kapott az utastér. A 2,0 literes szívó benzinmotorhoz nem nyúltak, de ennek működését érinti az aktív légbeömlő-nyílás bevezetése, ami miatt hamarabb éri el üzemi hőfokát. A Subaru BRZ/Toyota GT 86 esetén ennél valószínűleg nagyobb teljesítményű elektromotort használnak majd, hiszen ott a hibrid hajtás elsődleges célja a teljesítmény növelése és nem a fogyasztás csökkentése lesz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!