A lakóautóval utazók számára egyre növekvő problémát jelentenek a környezetvédelmi zónák, ahová nem vagy csak drágán hajthatnak be járműveikkel, már a piacnak ebben a szegmensében is megjelent az igény az elektromos járművekre. Itt jön a képbe a Knaus Tabbert cég, amely a HWA műhellyel (Hans Werner Aufrecht azt követően alapította meg ezt a cégét, hogy az AMG-t eladta a Mercedes-Benznek) közösen fejlesztette ki az E.Power Drive nevű elektromos hajtását.

Egy Kanus Van TI 650 MEG Vansation nevű lakóautót építettek át az új technológiával, a vezető szempontjából annyi a változás, hogy a váltókar helyén egy nyomógomb-panel szolgál a haladási irány kiválasztására, illetve itt lehet aktiválni a fűtést és kikapcsolni a fékenergia-visszatermelést (havas-jeges úton jelent ez előnyt). A nagy feszültségű akkumulátor 35 kWh kapacitású, az első kerekeket hajtó villanymotor csúcsteljesítménye 244 lóerő, a tartós teljesítményt nem árulták el, csak azt, hogy 110 km/óra utazósebességre képes a jármű. Az elektromos hatótávolság 90 km, ezt toldja meg további több száz kilométerrel a Wankel-motoros hatótávnövelő. Azért választották a bolygódugattyús motort a generátor hajtására, mert az kicsi, vibrációmentesen jár, alapvetően az akkumulátor töltése a feladata, de képes közvetlenül a hajtómotornak szállítani az energiát.

A Knaus Tabbert E.Power Drive rendszerénél a lakóautó elektromos rendszereit is a 35 kWh kapacitású akkumulátor látja el, így a hatótávnövelő jóvoltából több napig is kompromisszumok nélkül használható marad a jármű anélkül, hogy konnektorra kelljen csatlakoztatni, ebbe beleértendő az elektromos fűtés is. A németek egyébként legszívesebben hidrogén tüzelőanyagcellás lakóautót készítettek volna, csak a megfelelő töltő-infrastruktúra hiányában azzal még várni kell.