Sokoldalú családi autónak nevezi új kombiját a Dacia, amely nem az előd, hanem az előd-előd szellemiségét viszi tovább azzal, hogy különösen nagyra nyújtott tengelytávolságot kap, és az ötüléses alapkivitel mellett hét üléssel is rendelhető lesz. Az első sajtófotókon rögtön a kínálatot 2022-ben megkoronázó, szabadidő-autós körítésű Extreme kivitelt látjuk – a Duster-ből is erre a névre hallgat a soron következő limitált széria –, de biztosak lehetünk abban, hogy a megcélzott 15 ezer euró alatti indulóárban nem lesz terepes körítés.

A karosszéria eleje már ismerős a Sandero/Logan modellekről, az első oldalajtókat is ezekről veszik át, azonban a belső tér maximalizálása miatt nem csak a tengelytávot nyújtották meg, de a tetőlemezt is megemelték, és a hátsó oldalajtóknál az ablakvonal is felfelé bővül – ez a stíluselem ismerős lehet az első, szabadidős tevékenységekre készített családi autóról, az 1971-ben bemutatott Matra Rancho-ról. A tetősíneknél a Sandero Stepway-en megismert megoldást viszik tovább, tehát a hosszanti rudakat elfordítva jönnek létre a kereszttartók. A tetőoszlopba helyezett hátsó lámpák jóvoltából olyan széles a csomagtérnyílás, mint a mögötte lévő raktér.

A műszerfal ismerős lehet a márka legújabb személyautóiból, bizonyos felszereltségeknél az első támlák hátuljára szerelt asztalkákat is adnak, a harmadik üléssorban két ülést találunk saját könyöklővel, a sajtófotók alapján az ötajtós változat is kibillenthető hátsó oldalablakokat kap – ez valószínűleg szintén kimarad az alapfelszereltségből. Az első sorhoz képest a második ülőlapja 55 mm-rel van magasabban, a harmadik sor még 25 mm-rel erre is rálicitál, igaz, leghátul már a padló sokkal magasabban van; minden üléssorhoz külön tetőbe épített világítás jár.

A második sorban 2/3-1/3 arányban osztott üléspadot találunk, amely teljesen előrebillenthető, a harmadik sor két ülését is előre lehet dönteni, és szükség esetén ki is lehet szerelni őket. A három üléssoros változatban a hátsó ülések mögött 160literes csomagtér marad, a harmadik ülések ledöntésével 565 literes a csomagtér, az ülések kiszerelésével jön létre az ötüléses változat alap csomagtere, ami 708 literes, a második sor előrebillentését követően jön létre az 1819 literes raktér. A két üléssor mögötti csomagtér 1150 mm hosszú, tehát összecsukás nélkül lehet oda berakni a gyerekkocsit. A karosszéria hossza egyébként 4547 mm, a parkolást némileg megnehezíti, hogy a tengelytávolságot 2897 mm-re nyújtották.

A forgalmazás kezdetén csak az új fejlesztésű, alumínium blokkos 1,0 literes turbómotorral lehet választani a Dacia Joggert, aminek a teljesítménye 110 lóerő, maximális nyomatéka 200 Nm 2900/percnél – már 1750/percnél 190 Nm áll a vezető rendelkezésére –, hatfokozatú kézi kapcsolású váltó csatlakozik ehhez. Természetesen Eco-G, azaz autógázos változatban is elérhető lesz a kombi, a régebbi vasblokkos turbómotort kapja 100 lóerővel ez a változat, a 40 literes gáztartály és az 50 literes benzintartály jóvoltából a hatótávolság meghaladja az 1000 km-t, gázüzemben 7,6 l/100 km a szabványos fogyasztás. 2023-ban debütál majd a Jogger E-Tech Hybrid, ami a Renault által fejlesztett két villanymotoros, 1,6 literes szívómotort használó öntöltő hibrid rendszert kapja 1,2 kWh kapacitású akkumulátorral, és 140 lóerős rendszerteljesítménnyel.

A 15 000 eurós indulóár azért is nagy szám, mert nem lesz belőle klasszikus fapados kivitel, hiszen nemrég a Sandero kínálatból is törölték érdektelenség miatt az Access felszereltséget. Magyarországon a családi autó kedvezményt is igénybe lehet majd venni a hétüléses változatnál, amely így a Lodgy méltó utóda lehet majd. A Dacia Jogger forgalmazása novemberben indul, az első példányok februárban jutnak el a szalonokba.