Az elmúlt hónapokban-években az SP/300.R kifeljesztésére koncentrált a Caterham cég, a Lotus Super 7 alapú autóit elhanyagolta. A modellsorozat újdonsága most az, hogy a legelső példányokhoz hasonló, puritán változatot készítenek belőle.

A Caterham Supersport annyira minimalista, hogy a hűtött első tárcsafékeket is csak felár ellenében kapja meg az autó. A 13 colos felnikre elöl 6, hátul 8 col széles Avon abroncsokat szerelnek (152 illetve 203 mm a futófelület szélessége), az 1,6 literes Ford-eredetű, de alaposan megpiszkált benzinmotor teljesítménye 140 lóerő. A mindössze 520 kg-os saját tömeg elérése érdekében alapáron csak ötfokozatú a váltó, az önzáró differenciálmű szerencsére széria.

520 kg, 140 lóerő: 4,9 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára a legújabb Caterham, ami tulajdonképpen a legöregebb 520 kg, 140 lóerő: 4,9 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára a legújabb Caterham, ami tulajdonképpen a legöregebb

Felár ellenében a hatos váltón kívül olyan extrákat lehet még kapni, mint a katalizátort megkerülő kipufogócső, ami gombnyomásra aktiválódik, vagy bukókeret és négy pontos biztonsági öv. Felár nélküli extra a közúti használatra nem alkalmas (túl hangos) kipufogó. Az építőkészletért 19 995 fontot kér a Caterham, a menetkész autó ellenben már 22 995 fontért a miénk lehet.

Mindössze háromezer fontot spórol az, aki saját maga rakja össze az autót Mindössze háromezer fontot spórol az, aki saját maga rakja össze az autót