Miután hibrid modelljeivel forradalmasította a prémium szegmenst, a Lexus új fejezetet kezd, és a következő évtized derekára tisztán elektromos márkává alakul át – ez volt a fő üzenete annak a sajtótájékoztatónak, amelyen Koji Sato, a Lexus elnöke ismertette az autógyártó villamosítási terveit.

A Toyota elektromos stratégiájába szervesen illeszkedő elképzelések szerint a frissen bemutatott Lexus RZ – ez a Toyota bZ4X/Subaru Solterra villanyautó prémium testvérmodellje – határozza meg a márka átalakulásának az útját. A Lexus hajtáslánctól függetlenül ugyanazokat az értékeket, ugyanazt a karakteres vezetési érzetet kell hogy megtestesítse, ami azonban nem jelenti azt, hogy a leendő elektromos paletta ne fedhetné le a modellek jelenleginél szélesebb spektrumát. Az RZ-t ugyanis egy teljesen új fejlesztésű, akkumulátoros elektromos sportautó fogja követni – hogy pontosan mikor, arra nem tért ki Sato-szan. Szavaiból azonban egyértelműen kiderült, hogy nem sportos hangolású személyautóról, hanem hamisítatlan szupersportkocsiról lesz szó, amely a műfaj minden kötelező formai és dinamikai elemével rendelkezik majd, a lapos építéstől az agresszív megjelenésen át a lehengerlő dinamizmusig: az autó kevesebb, mint három másodperc alatt fog gyorsulni 100 kilométer/órára! Ezzel méltó utódja lehet a legendás Lexus LFA-nak, amely alapkivitelében 3,7 másodperc alatt érte el a 100 km/óra sebességet.

Noha a villanyautók többségénél erősen korlátozzák a végsebességet, mivel a szélsőséges tempó hatványozott mértékű energiafelhasználást, és ezáltal radikálisan csorbuló hatótávolságot jelent, a Lexus elektromos szupersportkocsijánál erre nem feltétlenül lesz szükség, mivel nagy energiasűrűségű akkumulátora várhatóan 700 kilométer körüli hatótávolságot biztosít, ami kellő tartalékot jelent ahhoz, hogy vezetője időnként bedobja a lovak közé a gyeplőt. Ahogy ma a Lexus és a hibrid hajtás egymástól elválaszthatatlan fogalmak, Koji Sato szerint úgy fogja a Lexus újraalkotni a jövőben a villanyautó koncepcióját, és fordítva: megfelelő hangolással úgy válik az elektromos hajtás a márka meghatározó jellemzőjévé. Ebben sokat segít a hajtástechnológia rugalmassága, az akkumulátor és a villanymotor viszonylag szabadon variálható elhelyezésével ugyanis alapvetően lehet befolyásolni a járművek karakterét, vezethetőségét, helykínálatát. Ezt kihasználva a Lexus 2030-ra minden, általa lefedett piaci szegmensben kínál akkumulátoros elektromos alternatívát, 2035-től pedig világszerte kizárólag tisztán elektromos modelleket fog forgalmazni – évente nem kevesebb, mint egymillió darabot.

Erre a teljes technológiai átállásra a márka elsődleges piacain, így Kínában, Észak-Amerikában és Európában is, már 2030-ban sor kerül: az évtized végétől tehát kizárólag zéró helyi károsanyag-kibocsátású modellekkel találkozhatunk a Lexus európai márkakereskedéseiben. Ezek között nagyméretű szabadidőjármű éppúgy lesz, mint elektromos sportszedán: az újdonságokat megelőlegező formatanulmányokat már most megmutatta a Lexus, ám sem bevezetésük várható időpontjáról, sem a tervezett technológiai tartalomról nincsenek információk.