Rögtön négy új modellváltozattal és az azokhoz járó M Performance kiegészítőkkel bővíti a 8-as sorozatot a BMW, hiszen normál és Competition kivitelben is piacra dobták a kupét és a kabriót – és nem kell már sokat várnunk a GranCoupé hivatalos leleplezésére sem – pont akkor, amikor hivatalosan is bejelentették a már tavaly óta versenyző M8 GTE visszavonulását.

A 4,4 literes V8-as biturbó alapesetben 600, a Competition modellben 625 lóerőt tud, a maximális nyomaték 700 Nm, amit az 1800-5600, illetve 1800-5800/perc fordulatszám-tartományban szállít, tehát nem csoda, hogy a nehézsúlyú túraautó villámgyors helyváltoztatásra képes. A 0-100 km/óra gyorsulás 3,2-3,4 másodpercig tart, a Competition +25 lóereje egy tizedes előnyt biztosít, ugyanekkora a hátránya a nehezebb kabriónak. A vázhoz fixen rögzített motornál különösen odafigyeltek a megfelelő hűtésre és olajozásra, utóbbinál szükség szerint egy külső tartályból pumpál kenőanyagot a rendszer (például ha extrém kanyarsebesség miatt pillanatnyi hiány lép fel).

Ahogy az új műszaki tartalmat biztosító M5-ösnél, úgy az M8-asnál is hátsókerékhajtásba kapcsolható az M xDrive rendszer, alapfelszerelés az állítható fékerőt biztosító elektrohidraulikus fékrendszer (Comfort és Sport mód). Kezdettől fogva választhatóak az M8-as sorozathoz az M Performance kiegészítők, amelyek között a kézzel formázott karbon légterelőktől a puhább fékbetéteken át a jobban megmarkolható kormányig talál elemeket az ügyfél.