A verseny pénteken Komló főutcáján lezárt prológgal kezdődött meg, majd még aznap további két szakaszt kellett teljesíteni, amiből az egyiket már teljesen sötétben. Szombaton pedig tizenkét gyorsasági szakasz várt a mezőnyre.

Az LPWMSport négy versenyautót állított a rajtvonalhoz. A Mitsubishi Lancer Evo-val a murvás veszprémi futamot kihagyó Bacsa Tomiék álltak rajthoz.

A 208-as R2-es Peugeot-okból két minden szempontból egyforma gépet állítottak csatasorba. Szinte csak a visszapillantó színük alapján lehetett megkülönböztetni az egyforma 208-asokat. Tábori Ákos -Nagy Brigitta a zöld tükörről és az ifj. Kanyik Antal – Kulcsár Dániel páros a narancssárga visszapillantóról volt felismerhető.

Ezúttal a csapat zászlóshajójával versenyző Lovász Pál nem állt rajthoz a futamon. A futam időpontja ütközött a családi nyaralással és persze a család az család! És persze a versenyző is csak ember.

Az így munka nélkül maradt csapatvezető-navigátorára lecsapott Botka Dávid, így Tamás hamar egy Škoda R5-ös raliautó ülésében találta magát.

Ezenkívül a csapat színeiben állt még rajthoz a Rally3 bajnokságban érdekelt Gyimesi Attila – Rókás György a klasszikus Lada 21074 Gr. A-val.

LPWMSport peugeotos párosai parádés csatával kezdték el a hétvégét. Baranya Kupa 2WD dobogójának első két helyét, uralták szorosan egymás mögött a két éjszakai szakasz után.

A csapat Production Car kategóriájában versenyző párosa az első gyorsasági szakaszon egy szerencsés kimenetelű balest után kiszállt a küzdelmekből.

A Mitsubishit irányító Bacsa Tamás a prológon még második időt autózott, ám a Vasas és Zobákpuszta között megrendezett gyorsaságin nagy sebességgel lesodródott az útról és az autójuk annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt. A fiúk nagyon sajnálják a történteket és köszönik a gyorsan a segítségükre siető sportbírói és Rescue csapat által nyújtott segítséget.

„Talán egy picit nagyobb sebességgel kezdtem meg a hosszú balos kanyart és a külső ívre sodródtunk a kanyar közepétől, elfogyott az út a kocsi alól. Szerencsére nem sérültünk meg. Ezúton is köszönjük a sok segítséget, amit kaptunk a mentés során.” – nyilatkozta a baleset után a pilóta

Bacsa – Hanyik Baranya kupa 2019.

Akkor itt a beígért videó. És elé a bevezető, mert ugye nem szokványos, ha egy páros, mint Tamás Bacsa és Gergely Hanyik megosztja belső felvételét a szurkolókkal, ilyen baki után… Mi másképpen gondoltuk, elsősorban Tamás. Aztán, mint a főnökük, elfogadtam a pilóta érveit és mint minden másban, ebben is támogatom. Úgy vagyunk vele, hogy a tutit jobb ha tőlünk tudjátok és látjátok. Mint minden más sportágnak, a miénknek is vannak "megmondó" emberei. Nincs ezzel semmi baj, mert vannak hozzáértők és kevésbé azok… Mi egyet szeretnénk ezzel a videóval megosztani veletek. A két srácot tehetségesnek tartjuk továbbra is, pedig idén a Mitsubishivel ez már a második esés volt, Miskolcot is belevéve. Ennek ellenére, sokkal több pozitívum is kiértékelésre került a páros esetében, amivel nálam és a támogatóknál is élvezik továbbra a bizalmat. Egy feltörekvő ralipáros esetében, sokkal fontosabb az idővel való versenyzés az adott technikával, mint a helyezésben való gondolkodás. Hangsúlyozom feltörekvő, nem pedig az adott kategóriával megelégedő… A fejlődés szempontjából sokkal jobb, ha pl. négyen vagytok 10 másodpercen belül és a sort te zárod, mint 10 perccel lemaradva vagy második… Ha el akarsz jutni egy magasabb szintre, még gyorsabb autót egyszer sikeresen vezetni, akkor mindenképpen az első megoldást kell választanod… Így van ezzel Bacsa Tamás is. Ő is, és mi is tudjuk, hogy egy Lada után mennyivel erősebb egy N-es Mitsubishi… És? Ezt is meg kell tanulni, de azt sétaautózással nem lehet! Sem magunkat, sem jelenlegi és leendő támogatóinkat nem csaphatjuk be azzal, ha majd ebbe, vagy abba ülünk, így vagy úgy fogjuk vezetni… Ahhoz a jelenlegi technikával kell gyorsnak lenni, és ha ez megvan, akkor lehet csak reálisan gondolkodni. Alibi, vagy szerencsés kategória első, vagy második helyekkel a fejlődés szempontjából sehova nem jutunk. Márpedig a srácok egyszer előrébb szeretnének lépni… A támogatóink és én magam is, ebben továbbra is mellettük vagyunk. Igazságtalanul bírálják sokan a mai magyar élmezőnyt. Sétaautókázás stb. Aki egyszer beülhetne Vincze Ferenc rallyversenyző, Hadik Andris ( Hadik Rallye Team) , Turán Frigyes, Velenczei Ádám rally versenyző, vagy Balogh János mellé (teljesség nélkül a mostani rendszeresen versenyző top pilóták), megváltozna a véleményük. Nagyon gyorsak és vívnak az abszolút bajnoki címért. Ők vannak itthon a top szinten. És ugye a felsorolt pilótáknak is mind volt az elmúlt két évben, legalább egy nagy esése. És ugyanez a helyzet az ERC, a WRC2 és WRC mezőnyében is… Mindenki esik. Pedig ők azon a szinten is elesnek, ahol elég a helyezésben gondolkodni, és a bajnoki pontokban, hisz már megérkeztek, ott vannak, ahová szerettek volna eljutni. A mi feltörekvő fiataljainknak még sietni kell. Gergő Szauernek és Bacsa Tamásnak is… Most ez így sikerült, de egyiküknek sem rosszabb a mérlege, mint a kis Rovanperának, vagy Solbergnek. Ők ráadásul éjjel-nappal a kocsiban ülnek, mégis esnek… Mert az autósportban, a raliban benne van. Visszatérve konkrétan a Bacsa, Hanyik pároshoz, pontosan tudjuk, mi volt a hiba. Ezzel az N-es lendületautóval, bizonyos szituációkban vigyázni kell. És ha beleesel a csapdájába, bizony eltolja az elejét (is). Itt nincs annyi lóerő tartalék, mint az ORC-s autókban, és az adott helyzet sem menthető olyan könnyen. Azaz, MEG KELL TANULNI használni. És úgy, hogy gyors legyél vele, és sem a szurkolóid, sem a támogatóid ne legyenek becsapva… A páros a Baranya kupára is tanulni jött és egyből kiderült, van még mit… Ennek ellenére a videókból pontosan látszik, hogy a top időket a szakaszon autózó barátjukhoz képest, kilométerenként 1 másodpercre voltak… Azaz, minden megtett 1 000 méter után csak 35 méterre… És micsoda különbség van hajtásban, erőátvitelben, futóműben egy 10-12 éves N-es EVO IX és egy mostani Fabia R5 között… És ha ezek a srácok megtanulják ezeket a technikákat, többed magukkal, akkor még eljön az az idő is, hogy esetleg morgás nélkül vesztek belépőt majd egy-egy futamra. De nekik, addig is nyomni kell, és ezt tették most is… LPWMSport Lisztes Trans Millers Oils Hungary – Topmotorolaj.hu Hankook Racing Tires Tiszak Kft. Escort Szabolcs Hanyik Berettyohir Hu

Közzétette: Race1.net Hungary – 2019. augusztus 1., csütörtök

Forrás www.race1.net

A peugeotos párosoknál ifj. Kanyik Antiék kezdték jobban a második napot ám egy korai rajt büntetéssel egyből a Tábori Ákos – Nagy Brigitta páros mögé szorultak. Antiék mindent elkövettek, hogy ledolgozzák hátrányukat, de az eredményeik hiába voltak jobbak, elkövettek még két újabb hibát. Mivel az idei évtől büntetik a lassító érintést is, ezért újabb húsz másodperc büntetést kaptak.

Végül 124 kilométer gyorsasági szakasz megtétele után nagyon parádés csatában az ifj. Kanyik Antal – Kulcsár Dániel duó ledolgozta a hátrányát, de 0,7 másodperccel alulmaradt a Tábori Ákos – Nagy Brigitta páros ellen.
„Brigittával sikerült hiba és defekt mentesen végig küzdeni a versenyt. Mentünk sötétben, mentünk esőben, ráadásul néha száraz felületre alkalmas gumikon. A verseny elejétől fogva nagy küzdelemben voltunk a csapattagjainkkal, Ifj Kanyik Antiék-kal egy szenzációs verseny alakult ki. Boldogok vagyunk, hogy mi jöttünk ki győztesen a csatából. A végén el sem hittük különbséget a javunkra. Ezúton is gratulálunk Antiéknak, hiszen ez egy remek verseny volt számukra is.” – foglalta össze a gondolatait a versenyről Ákos.

„Igazi verseny volt, nagyon jó csatát vívtunk Ákosékkal. Fantasztikus volt, hogy egy csapatban teljesen egyenlő körülmények között küzdöttünk a másodpercekért. Sajnos elkövettünk pár hibát, ami miatt csak a második helyet szereztük meg, de így is boldogok vagyunk, hiszen fontos pontokat szereztünk a Mitropa Kupában” – értékelte a versenyt ifj. Kanyik Antal.

A Gyimesi Attila –Rókás György páros a legendás Kocka Ladával kategória győzelmet szerzett.

A csapatnak természetesen jót tett a siker, öröm volt nézni ahogy a csapat szerelői a nehéz hétvége után a célban minden párosukat komoly pezsgő fürdőben részesítette.

A csapat következő versenye az Országos Rally Bajnokság következő futama az Ózd-Salgó Rallye 2019. lesz.

Az LPWMSport Partnerei: CREDOBUS, Lisztes Transz Kft., KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Millers Oils, Expert Lajta Kft., Hankook Racing Tyres, Diesel DR, Total, Bus Center Kft., Hungarofék Kft., Pirto-vill Kft., Kaláka Pincészet, B EURO CAR Kft.