Az autógyárak már régóta rájöttek arra, hogyan kell az EuroNCAP törésteszten remekül teljesítő járműveket tervezni. Hiába szigorított az értékelésen a szervezet, egy-másra jönnek a maximális, ötcsillagos utasvédelmet nyújtó autók. Ezért hamarosan az aktív biztonsági rendszereket is értékelni fogják.

Az EuroNCAP konzorcium tagjainak az a célja, hogy lehetőség szerint ne is következzen be a baleset, amiben nagy szerepe lehet az aktív segédeknek. Ezek közül is a leghatásosabb az automatikus vészfékező rendszer, amelyet elsőként a Volvo készített el, de ma már egyes miniautókban is elérhető. A svédek azonban még mindig vezetnek a téren, hogy az ő rendszerük képes felismerni a gyalogosokat is, nem csak a nagy fémtárgyakról visszaverődő radarjelek alapján dolgozik. Szóval az EuroNCAP azt szeretné, hogy ezek a rendszerek elterjedjenek, ezért 2014 után az automatikus vészfék-segédek is beletartoznak majd az értékelésbe.

Per pillanat még nem tudjuk, hogy csak a meglétét pontozzák majd, vagy netán egy teszt alapján a hatásosságot is nézik. Ne feledjük, a Volvo is bakizott egyet…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!