2017-ben alapították a VinFast márkát, amely a GM vietnami gyárának átvételével lett autógyártó, egészen pontosan az Európában Opel Karl néven forgalmazott miniautót vették a nevükre, aztán pedig BMW-technikával rendelkező személyautót és szabadidő-autót dobtak piacra. A kínálat két végpontja közötti űrt hamarosan három új szabadidő-autóval tömik be, amelyekkel egyben a világpiacot is meg akarják hódítani.

A VF31-es egy 4,3 méter hosszú kompakt modell 2611 mm-es tengelytávolsággal, és manapság hódító vízszintesen kettéosztott fényszóróval. Ezt csak akkumulátoros-elektromos hajtással készítik, az akkumulátor 42 kWh teljesítményű, a hajtómotor az alapváltozatban 116 LE/190 Nm teljesítményű, míg a csúcsmodellben 204 LE/320 Nm-es – a hatótávolság eléri majd a 300 km-t, azt nem közölték, hogy milyen szabvány szerinti értékről van szó.

A VF32-es 4,75 méter hosszú, a tengelytávolsága már 2950 mm, ennél hagyományos(abb) a fényszóró kialakítása, cserébe a márkajelzés melletti „szárnyak” is világítanak, a műszerfalra 15,4 colos képátlójú érintőképernyős fejegység kerül. Ennél alaphelyzetben egy darab villanymotor hajt – 204 LE/320 Nm –, a Premium modellben már kétmotoros összkerékhajtás dolgozik, annál 408 LE/640 Nm a rendszerteljesítmény, az akkumulátor mindkét esetben 90 kWh kapacitású. Vietnamban ez a modell elérhető lesz 2,0 literes turbómotorral is (189 LE/280 Nm).

A VF33-as lesz a márka csúcsmodellje, az 5,12 méteres karosszériához 3150 mm-es tengelytávolság tartozik. Ennél csak kétmotoros, összkerékhajtású hajtást kínálnak – 408 LE/640 Nm rendszerteljesítmény –, de ennél már 106 kWh kapacitású akkumulátort adnak, ami akár 550 km-es hatótávolságot biztosít – mérési szabványt itt se közöltek. Vietnamban 2,0 literes turbómotorral (228 LE/350 Nm) is megvásárolhat lesz a VF33.

A VinFast VF32 és VF33-as villanyautó exportját 2022 júniusában kezdik meg, Észak-Amerika mellett Európa is célpontnak számít, és az ígéretek szerint már 2021 szeptemberében indul az előjegyzés az autókra. Az árazás tekintetében még közelítő információk sincsenek, de azt megjegyzik a sajtóközleményben, hogy a csúcsmodelleket részleges önvezetésre képes hardverrel szerelik fel, amihez egy lézeres letapogató (Lidar), 14 nagy felbontású kamera és 19 radar/ultrahangos érzékelőből álló szenzorcsomag tartozik.