A Chicagói Autószalonon már leleplezte a Volkswagen a Beetle GRC (Global Rally Cross) elnevezésű versenyautó változatát, de az autót építő Andretti Motorsport csak most készült el ténylegesen az építéssel – a legnagyobb változásnak a hátsó ülések helyére átrakott hűtő tűnik, ami miatt szellőzőnyílásokat vágtak a hátsó sárvédőkre és a csomagtérfedélre.

Az eredetileg „több mint 560 lóerős” teljesítményből végül 544 lóerő maradt, de ez se rossz az 1,6 literes, négyhengeres turbómotortól – ami egyébként közeli rokona a Polo WRC-ket is hajtó erőforrásnak. A szabályoknak megfelelően 1210 kg tömegű karosszériával a becslések szerint 2,1 másodpercig tart majd a 96 km/órás tempóra gyorsulás; az erőátvitelben hatfokozatú, szekvenciális váltó, és elöl-hátul önzáró differenciálművel ellátott összkerékhajtás jut szerephez. A látványos ugrások elviselése érdekében körben 23 centis rugóutakkal rendelkező rugóstagok alkotják a felfüggesztést. A Volkswagen számára egyébként nem újdonság a ralikrossz világa, hiszen eddig Polo-val indultak ebben a bajnokságban. Azzal, hogy a Beetle karosszériájába építették be a technikát, annyit értek el, hogy a helyi piacon megvásárolható csomagolásban aratnak majd sikereket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!