Olaszországban elegáns környezetben debütált a BMW 3.0 CSL Hommage nevű tanulmánya, feltűnő, de homogén színben. Az Egyesült Államokban azonban az ilyesmi nem elég, ott muszáj feltűnősködni, amelyet a BMW Motorsport-dekorációval és az R betű a névhez toldásával oldottak meg. Őszintén szólva jól áll a harcias megjelenés az autónak, értelmet kapnak a hatalmas méretű légterelők.

Rögtön két évfordulót is ünnepel a BMW 3.0 CSL Hommage R, egyfelől a versenyautó sikereit – rögtön az első évben diadalmaskodott az IMSA bajnokságban a 25-ös rajtszámú autó -, másfelől azt, hogy a BMW gyári vezérképviselet 1975-ben kezdte meg a működését az Egyesült Államokban. A feltűnő dekoráció mellett a kerekeket is lecserélték, 21 colos mattarany-fekete felniket kapott az autó. A lézerfénynek mondott LED-es fényszórók diódáiban látható X-motívum a régen a versenyautókon használt, ragasztószalagos letakarást idézi.

A belső tér kialakításánál a formatervezők először is elkészítették a versenyoverált és a sisakot, majd ahhoz rajzolták meg a műszerfalat. Ennek köszönhető a felettébb egyszerű belső, hiszen a legfontosabb információkat – sebesség, fokozat, fordulatszám – a sisak ellenzőjén jeleníti meg az autó. A versenyzőruhába szőtt LED-sor akkor világít, ha a sofőr mindkét kézzel a volánt fogja. Bukókeret helyett a hátsó üléseket kiváltó, a karosszéria merevségét fokozó karbon-betéttel növelték a biztonságot, no meg hatpontos biztonsági övekkel. Nem valószínű, hogy a BMW 3.0 CSL Hommage R valaha is sorozatgyártásba kerül.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!