Jövőre indul az Alpine márka elektromos átállása, az első kézzelfogható, tehát bárki számára megvásárolható jele ennek az A290-es lesz 2024-ben, majd gyors egymásutánban még 2 másik autó jön az A110 utódaként, és a manapság elengedhetetlen szabadidő-autóként, egy negyedik – nagyobb – is csatlakozik majd hozzájuk valamikor 2026 után. Most még nem szériaközeli modellt mutatnak, egy versenyautóra húzták rá a megvadított R5 karosszériát – az FFSA francia autósport szövetség engedélyezte annak indulását az általa szervezett versenyeken; arról nincs szó a sajtóközleményben, hogy milyen kategóriába sorolták az autót.

Egészen biztosan nem kerül át a sorozatgyártású változatba a központi vezetőhely, tehát az 1+2 üléses belső, és kizárt, hogy a tanulmányautó hidraulikus kézifékét megkapják az utcai sofőrök. Ellenben a kormányról azt mondják, hogy annak kialakítása részben megmarad – üzemmódválasztó és előzés-kapcsoló (10 másodpercig nagyobb teljesítmény) is lesz majd a légzsák melletti küllőkön. A karbon kagylóülések a Sabelt versenyövek nem lesznek a szériafelszerelés részei, és amíg a ß mentes minden visszajelzőtől, hogy a vezető minden idegszálával a vezetésre összpontosíthasson, az utcai autó belsejében több képernyő is lesz majd.

A Michelin egyedi abroncsokat készített az Alpine A290 ß tanulmány számára – érdekes módon a bristoli világpremieren nem ezeket használták a látványos, kézifékes fordulókkal tarkított bemutatón –, amelyeket a jövőbeli szériafelnik megjelenését sejtető 20 colos felnikre szereltek; a megjelenés „A négyszögletű kerek erdő”-t idézi.

A 3 ajtós – de a két hátsó ajtó körvonalát is viselő – karosszéria 4,05 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,48 méter magas, a nagy légterelők, az erősen kiszélesített kerékjáratok és a verseny-felfüggesztés miatt mindhárom érték változhat. A 4 dugattyús nyergeket használó Brembo fékeket egyébként az A110-esről vették át.