A kínai Geely konszern a Mercedes-Benz egyik legnagyobb részvényese, és már régóta próbálja saját termékeivel meghódítani az észak-amerikai piacot. A hazai gyártással annyi a probléma, hogy büntetővámok sújtják a kínai autókat az Egyesült Államokban, és az ott készülő termékeknek nincs jó híre a fogyasztók körében. Ezt a kettő problémát oldanák meg egy csapásra a Reuters értesülése szerint a Renault-val létrejövő új vegyesvállalattal.
A franciák tulajdonában levő dél-koreai Renault Samsung Motors rossz kihasználtsággal működik, 2020-ban mindössze 110 000 autót gyártottak, miközben a kapacitás évi 300 000 autó. Dél-Korea és az Egyesült Államok között szabadkereskedelmi megállapodás van érvényben, ráadásul az ott készülő autóknak nagyon jó híre van az USA-ban (és világszerte), szóval a megállapodás aláírását követően pár hónappal már meg is indulhatna az autók gyártása és exportja. A hírek szerint a Lynk&Co márka autói készülnének majd a Renault Samsung üzemében, a Geely-Volvo közös fejlesztésű CMA (Compact Modular Architecture) alapján, ami miatt át kell majd építeni a a Busan városában található autógyárat.