A Nissan Leaf legutóbbi modellfrissítésénél is megnövekedett az autó hatótávolsága, de akkor nem nyúltak a 24 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorhoz, a villanymotor vezérlésének módosításával és az energia-visszatermelés növelésével érték el a papíron 200, a gyakorlatban 150 km-hez közelítő hatótávolságot. A Frankfurti Autószalonon bemutatkozó 2016-os modellévű Nissan Leafnek már 250 km-es hatótávolságot ígérnek, hiszen negyedével megnövelték a telep kapacitását.

A Nissan mérnökei szén, nitrogén és magnézium hozzáadásával javítottak az elektródák teljesítményén, ezen kívül a cellák kialakítását is módosították, így változatlan külső méretek mellett 24-ről 30 kWh-ra nőtt a telep kapacitása, miközben a tömege 21 kg-mal lett nagyobb. Az eddigihez hasonlóan nyolc év, 160 000 km garanciát vállalnak az új akkumulátorra, amelyet a megszokott módon konnektorról, gyors- vagy villámtöltőről is lehet tölteni.

Az utastérben a legjelentősebb változás, hogy az eddigi Carwings helyett már az újabb NissanConnect EV elnevezésű érintőképernyős fejegységet találjuk, ez – a megfelelő hálózatba kapcsolt töltőpontok esetén – azt is tudja mutatni, hogy épp szabad-e az általunk kinézett töltőpont. Kívül mindössze két változás van, az egyik a feláras Bronze karosszériaszín, a másik pedig az, hogy az eddigi furcsán vastagodó végű antennát lecserélték egy hagyományos botantennára. A felfrissített technikával rendelkező Nissan Leaf 2016 januárjában kerül a kereskedésekbe.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!