Vajon miért hazudnak az Audi értékesítők arról, hogy milyen biztonságosak a márka típusai? Ahogy nem is olyan rég a BMW-nek is meggyűlt a baja az EuroNCAP értékeléssel, úgy most az Audinak is. Az Egyesült Királyságban az esetek többségében simán rámondták az értékesítők az autókra, hogy azok ötcsillagos védelemmel bírnak. A valóságban az R8, A5, A7 és A8 modellek nem vettek részt EuroNCAP törésteszten, így nem is rendelkezhetnek ilyen eredménnyel. A rend kedvéért nem arról van szó, hogy bárkinek gondja lenne azzal, milyen biztonságosak az Audi által gyártott gépjárművek, csak nem kellene valótlanságokat állítani róluk az eladóknak.

Az egész ügy akkor derült ki, amikor egy autókölcsönző vezetője , Daniel Jenkins 2012-ben azért döntött egy Audi R8 vásárlása mellett, mert arról azt állították, hogy annak ötcsillagos a biztonsága. Azonban amikor egy 70 km/órás tempónál kitérő manőver miatt bekövetkezett ütközésnél félbe tört az autó, és az azt vezető édesapja 3,5 hétig kómában volt, majd több hónapig tartott a felépülése, ránézett az EuroNCAP weboldalára, ahol azt látta, hogy semmit nem lát, hiszen az R8-assal nem végeztek ilyen vizsgálatot.

Először is telefonon érdeklődött 50 márkakereskedésben arról, mennyire biztonságos az Audi R8-as, és 48 esetben azt a választ kapta, hogy az autó átesett az EuroNCAP vizsgálaton. Természetesen szólt erről  rendellenességről az Audi brit képviseletének, de mivel onnan semmilyen érdemi választ nem kapott, megkereste a BBC Watchdog nevű műsorát a problémával. A tévések mintegy 5 hónappal azt követően, hogy az Audi figyelmét felhívták a problémára, a kereskedésekben az Audi A5-ös biztonságáról érdeklődtek, és 10-ből 6 esetben azt a választ kapták, hogy az ötcsillagos EuroNCAP eredménnyel bír – a valóságban sohase tesztelték ezt a típust az EuroNCAP program keretében, tehát nincs semmilyen eredménye. Csak most, hogy nagy nyilvánosságot kapott az ügy, kezdte sajnálni az Audi a történteket, és azt is állítják, nem szándékosan vezették félre a vásárlókat. Mondjuk ezt elég nehéz azt követően elhinni, hogy lett volna 5 hónapjuk az értékesítők továbbképzésére, vagy figyelmeztetésére, de semmi ez irányú lépést nem tettek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!