Új orrot kap a Malajziában gyártott Lancer Új orrot kap a Malajziában gyártott Lancer

Több évtizedes partneri kapcsolat van a Mitsubishi és a maláj Proton között, utóbbi nem csak a Lotus márkát szeretné felvirágoztatni, de a saját termelését is meg akarja négyszerezni. Ehhez új autók kellenek, a sort az Inspira elnevezésű limuzin nyitja, ami az aktuális Lancer licensz változata – módosított első lökhárítóval és hűtőráccsal.

A 2010-es Kuala Lumpuri Autószalonon láthatta a nagyközönség először az autó, amelyet kétféle 1,8 és kétliteres, változó szelepvezérléses négyhengeressel kínálnak, utóbbit csak CVT váltóval párosítva. A legnagyobb újdonság azonban nem ez, hanem a Jebat elnevezésű tanulmány.

Még csak tanulmány a Jebat, olcsó Lancer Evo/Ralliart lehet belőle Még csak tanulmány a Jebat, olcsó Lancer Evo/Ralliart lehet belőle

Ennek megjelenése a fehér-fekete harci dísznek és a jelentősen kiszélesített karosszériának köszönhetően sokkal vadabb a Mitsubishi Lancer Evo X-nél, pont azon a határon mozog, hogy ne legyen cicás. Műszakilag már nem tud annyit, mint az eredeti. Lökettérfogatról nincs szó, csak arról, hogy változó szelepvezérléses, 237 lóerős turbómotor hajtja az autót. Azt se árulták el, hogy csak első- vagy összkerékhajtású-e a Jebat. Előbbi látszik valószínűnek, a Proton ugyanis csak az elsőkerekes autókat gyárt. Egyébként ez se lehet probléma, a Lotus mérnökeinek nem okozhat nagy fejfájást ekkora erőnek a talajra vitele még elsőkerékhajtással sem.

Nagyon vad karosszériát készítettek a malájok Nagyon vad karosszériát készítettek a malájok