1957. szeptember 13-án készült el a 70079-es alvázszámú BMW 507-es roadster, amely pár nappal később már a Frankfurti Autószalonon volt kiállítva. 1957. októberében a Londoni Autószalonon szerepelt, innen keréken gurult át a Torinói Autószalonra, a volánja mögött az a Hans Stuck ült, aki 1958-ban több hegyi felfutó versenyen is indult a kocsival, amely idő közben a Hula-Hoop Conny című filmben is szerepelt. A rövid, de annál mozgalmasabb gyári pályafutást követően felújították a motorját, és új váltót is kapott, mielőtt 1958 őszén egy frankfurti márkakereskedésben, mint használt autót kiállították.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/295556_bmw2-1.jpg?x88250)
Itt látta meg az autót az Európában katonai szolgálatot teljesítő 23 éves Elvis Presley, aki egy rövid próbautat követően megvásárolta az autót. Zavarta, hogy a női rajongói állandóan rúzzsal hagynak üzenetet a karosszérián, a probléma megoldását a piros fényezés jelentette. Leszerelését követően magával vitte az Egyesült Államokba a kocsit, ahol aztán gyorsan ráunt, és egy New York-i Chrysler kereskedésben beszámoltatta azt egy új autóba. Tommy Charles 4500 dollárért vásárolta meg a roadster azzal a szándékkal, hogy versenyezni fog vele. A felkészítés során került könnyen tuningolható és szerelhető Chevrolet V8-as az alumínium 3,2 literes V8-as helyére.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/295557_bmw3-1.jpg?x88250)
Miután a versenykarrierje véget ért, több kézen is átment a BMW 507-es, mígnem a meglehetősen lestrapált kocsit egy gyűjtő eltárolta azzal a szándékkal, hogy egy nap majd felújítja. Rengeteg alkatrészt gyűjtött, de nem sikerült gyári erőforrást találnia, ezért nem kezdte meg a munkát. Ekkor került a képbe a BMW Classic, de még a gyárnak is több éves alkudozásra és meggyőzésre volt szüksége ahhoz, hogy megvásárolhassa az autót – azzal a feltétellel, hogy azt gyári állapotúra restaurálják.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/295558_bmw4-1.jpg?x88250)
2014 tavaszán érkezett meg a roncs Európába, ahol a BMW Múzeumban tett villámlátogatást követően elkezdődött a felújítás. A szétszerelés az eredetileg tervezett 2 nap helyett egy hétig tartott, annyira rossz állapotban volt a maradék. Nem volt motorja, váltója, a hátsó felfüggesztés ismeretlen eredetű volt, csak a meglehetősen rossz állapotú alumínium karosszéria és acél alváz volt gyári. Nagyon sok alkatrészt újra kellett gyártani, az utastér több eleménél is 3D nyomtatást vettek igénybe. A felújításnak köszönhetően a BMW Classic kínálatában megjelentek ezek az alkatrészek, amelyek megkönnyítik a felújítók dolgát világszerte.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/295559_bmw5-1.jpg?x88250)
Egy korabeli 3,2 literes V8-as blokkot alapul véve a BMW Classic szakemberei elkészítették a roadster specifikációjának megfelelő motort, amelyből eltávolították a motorszámot. A fényezésnél nem a manapság megengedett vízbázisú anyagokat használták, hanem az ötvenes éveknek megfelelő kemikáliákat, így tényleg a gyári árnyalatnak megfelelő a fehér szín – nem annyira élénk, mintha a mai anyagokkal dolgoztak volna. A BMW az Egyesült Államokban, a Pebble Beach rendezvénysorozaton debütálja Elvis Presley egykori autóját, ezt követően pedig a gyűjtemény részeként kezelik majd, tehát a Múzeumban, a BMW Classic főhadiszállásán vagy épp egyéb rendezvényen lesz majd látható.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2016/08/295560_bmw6-1.jpg?x88250)
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!