Scott Keogh, az Audi of America elnök-vezérigazgatója beszélt arról, hogy a kínálatban hamarosan megjelenik majd az RS3-as kompakt és a Q8-as szabadidő-autó, a Q1-es azonban túlságosan kis méretű az Egyesült Államok számára, ezért nem tervezik annak forgalmazását. Az RS3-asról azt is elmondta, hogy sokkal jobb fogadtatása lenne a lépcsős hátú változatnak az Európában kapható ötajtóssal szemben – ezt a karosszériaváltozatot pedig csak nálunk és Kínában gyártják, utóbbi pedig csak a helyi piacra termel. A Q8-as szabadidő-autó a Q7-es alapján készülő nagy méretű SUV-kupé, amely várhatóan 2017-ben mutatkozik majd be.

A quattro GmbH fejlesztési vezetője, Stefan Reil arról beszélt az RS3-as európai piaci bevezetése kapcsán, hogy a 2,5 literes öthengeres turbómotor elérkezett teljesítőképességének határára. A szűk motortérbe nem tudnak nagyobb méretű turbófeltöltőt úgy elhelyezni, a jelenlegivel pedig a mostani az elérhető maximum teljesítmény úgy, hogy ne csorbuljon a tartósság. Elméleti lehetőség a nagyobb méretű turbófeltöltő alkalmazása, de az olyan mértékű fejlesztési munkát követel meg, hogy egyszerűen nem éri meg. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Mercedes hamarosan beelőzi az Audit, hiszen az A-osztály modellfrissítésével párhuzamosan a 2,0 literes négyhengeres turbómotor teljesítményét 360-ról 380 lóerőre növelik, miközben az Audi marad 367 lóerőnél. Az ingolstadtiak egyébként nem aggódnak, mert a quattro összkerékhajtás és a motor nyomatékleadása miatt az RS3-as fürgébb lesz az A 45 AMG-nél.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!