Tulajdonképpen már leállt az AM General a HMMWV elnevezésű katonai szállítójármű gyártásával, az Egyesült Államok fegyveresi erői se vesznek már többet, azonban még egy ideig biztosítják az alkatrész-ellátást a járművekhez. Ez adta az ötletet a civil változat újbóli piacra dobásához.

Arra azonban fel kell készülnie a reménybeli vásárlónak, hogy kész autó helyett mindössze egy építőkészletet kap, motor-váltó nélkül. Egyéb fontos alkatrészek is hiányoznak, mivel a General Motorsszal kötött szerződések miatt nem készíthetnek a korában kínált civil Hummer H1-esre túlzottan hasonlító autót, ponyva tetővel és ponyva ajtókkal jön a kit. Cserébe alacsony a vételár, 59 000 dollár, és még a 6,6 literes V8-as Duramax turbódízel és a hozzá csatlakozó hatfokozatú Allison automatikus váltó (a 2006-os H1 Alpha hajtáslánca) megvásárlásával is csak 75 000 dollárnál járunk – új korában 140 000 dollárt kértek a készre szerelt autóért. A vásárló egyébként könnyen zárttá teheti az AM General által kínált civil HMMWV-t (a Hummer nevet szintén nem használhatják), hiszen annak karosszériájára fel lehet szerelni a fém tetőt, a fém ajtókat. Sőt, ezeket az alkatrészeket rögtön a megvásárláskor, újonnan is kiválaszthatja a kedves ügyfél, hiszen ahogy azt a cikk elején említettük, jelenleg a pótalkatrészek gyártásával foglalkozik a gyár, és nem tesz különbséget az állami és a civil vásárló között. A fényezés azonban minden esetben már a vásárló dolga. A HMMWV C-Series (civilian) építőkészletek gyártása akkor kezdődik, ha meglesz az első 50 olyan megrendelő, aki leteszi a foglalót is.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!