A nyugati szankciók miatt olyan bezzegintézkedést hoztak Oroszországban, hogy az államigazgatásban csak hazai gyártású autókat lehet használni – a magánvásárlóknál helyettesítő termékként megjelenő kínai autók nem jelentenek alternatívát az állami szektorban. Ennek köszönhetjük, hogy több éves kényszerpihenő után gyártásba kerül a Lada Vesta Aura, de az még nem elég – leginkább méretben és tudásban.

A Moszkvics márka első körben a magánvásárlókat célozza, úgyhogy felmerült a Pobjeda, a Volga és újabban a Csajka feltámasztása is – szigorúan kínai alapon, hiszen a gyorsaság is fontos. Azonban az egykor a Ladánál dolgozó, jelenleg szabadúszó formatervező, Vaszilij Markin szerint kár lenne elszalasztani az alkalmat az egyedi megjelenésű orosz luxusautó megalkotásához, ezért gyorsan elkészítette a szerinte a Volga nevet méltón reprezentáló autócsaládot. A lépcsős hátú limuzintól kezdve a szabadidő-autós körítésű kombiig terjed a virtuálisan létező kínálat, a 4,9 méteres hosszhoz tartozó 3 méteres tengelytávolság villanyautós arányokat jelent. Azonban autógyár támogatása nélkül ennek a Volga-tervnek vajmi kevés esélye van a megvalósulásra.