A külföldi autógyártók bojkottja miatt hirtelen aktuális lett az eredetileg 2015-ben bemutatott, de akkor nem gazdaságosnak ítélt 25 cm-rel nyújtott Lada Vesta sorozatgyártása. Akkor nem sikerült meghozni azt a törvényt, ami hazai gyártású autók beszerzésére kényszerítette volna a közhivatalnokokat, így elmaradt az erre a nem létező piaci résre fejlesztett autó gyártása. Most azonban a külföldi gyártók bojkottja miatt egyszerűen eltűntek az orosz piacról a kellően nagy méretű személyautók – az újonnan belépő kínai márkák a szabadidő-autókra koncentrálnak ebben a piaci szegmensben.

Anno Signature illetve VIP utónévvel mutatták meg a tágas hátsó üléssorral rendelkező karosszériaváltozatot, amely most Lada Vesta Aura-ként fogja gyarapítani a választékot – már a felfrissített belsővel, és jobb híján az 1,6 literes 16 szelepes motorral. A 25 cm-es nyújtás egy-az-egyben a hátul ülők lábterét gyarapítja, ennél többre nem is számíthatnak az itt utazók, tehát nincs semmiféle USB- vagy egyéb töltő, netán ülésfűtés. A nyújtott Lada árának 2 millió rubelt céloztak meg, ami mintegy félmillió rubellel magasabb, mint a kiindulási alapot jelentő változat, igaz, a szabadpiacon nem lesz elérhető a Lada Vesta Aura, azt csak közigazgatási szervek vásárolhatják. A luxuslada exportja is elképzelhető, Manuel Marrero Cruz, Kuba miniszterelnöke is nagy érdeklődést mutatott az autó iránt.