4 évvel ezelőtt dobta piacra első autóját a kínai Nio, idő közben pedig nagyot fejlődött a cég technológiája és formavilága is, úgyhogy most bejelentették az ES8-as második generációját, amely egyterűekhez hasonlóan jól alakítható belsőt kap, és már testvérmodellje is lesz az EC7-es szabadidő-kupé képében. Utóbbiról állítják, hogy a hasonló modellek között a legnagyobb méretű hátsó fejtérrel rendelkezik – nem utolsósorban azért, mert széria az 1,94 m2-es felületű üvegtető, felár ellenében gombnyomásra elsötétülő megoldást is kínálnak; az ES8-asnál opciós az 1 m2-es az üvegtető, de annak az első 0,6 m2-es darabja nyitható is. A teljes egészében alumínium karosszéria a kupénál alulról, a kombinál felülről közelíti az 5 métert.

Közös a 2 modell technikája, előre 244 lóerős, hátra 408 lóerős hajtómotort szerelnek, a rendszerteljesítmény 652 LE/850 Nm, ami az ES8-asnál 4,1, az EC7-esnél 3,8 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra elég. Alapesetben 75 kWh, opciósan 100 kWh kapacitású az akkumulátor, jövőre lesz elérhető a 150 kWh kapacitású telep – utóbbival az engedékenyebb kínai szabvány szerint 900-940 km a hatótávolság. Az EC7-es kupénál a hátsó aktív légterelőnek van Eco-állása, amikor 4%-kal csökkenti a légellenállást, ezért nagyobb ennek a szabványos hatótávolsága. Természetesen a telep cserélhető, arra is lehetőség van, hogy a telepet csak havidíjas szolgáltatás keretében veszi igénybe az ügyfél, ilyenkor kérhet ideiglenesen nagyobb kapacitású telepet ha például hosszú útra megy. Mindkét szabadidő-autónál alapfelszerelés a légrugózás, az elöl 6 dugattyús nyergeket használó fékrendszert a Brembo-tól szerzik be.

Alapfelszerelés a feketére fényezett tető, mert az első szélvédő peremén elhelyezett „érzékelő-tornyot” azzal próbálják elrejteni a formatervezők, itt lézeres letapogatók és radarok vannak, amelyek a fejlett önvezető rendszernek szállítanak adatokat (összesen 33 érzékelő van) – egyelőre még nem képes az önvezetésre a Nio, de úgy számol, néhány éven belül a felhasználóktól gyűjtött adatok segítségével távoli frissítéssel, előfizetés ellenében elérhető lesz ez a szolgáltatás. A Nio ígéri, hogy 2023-ban már elérhető lesz az a funkció, hogy gyorsforgalmi úton magától képes lesz haladni az autó, és a navigáció által betervezett akkumulátor-cseréhez (nincs 2 perc) is magától hajt ki az autó és onnan automatikusan csatlakozik vissza a gyorsforgalmi útra.

A második generációs ES8-ast úgy alakították ki, hogy az akár családi egyterűnek is beválik, a hátul ülők szórakozását nem beépített képernyőkkel, hanem VR-szemüvegekkel oldják meg, az autó elektronikája egyszerre 6 darab ilyen eszköz vezérlésére képes. Mindkét autóban elérhető a „Lounge-funkciós” anyósülés, tehát gombnyomásra hátradől annak támlája és előjön a lábtartó is. Az ES8-asban a második sor 2 ülése között vagy kényelmes karfát vagy egy indukciós telefontöltőket és akár hűtőszekrényt (az akkumulátorról parkolás közben is képes hidegen tartani a tartalmat) is tartalmazó konzol is lehet. Az EC7-es szabadidő-kupéban 4, az ES8-as szabadidő-autóban 5 zónás a légkondicionáló, azaz ennyi különböző hőmérsékletű és intenzitású légbefújásra van lehetőség. A Nio EC7-es 2023 májusától, az ES8-as júniustól lesz elérhető Kínában, európai forgalmazásukra még 2023-ban sor kerül.