A világ minden táján elérhető lesz majd a benzin-elektromos hibrid hajtással szerelt Toyota Rav4-es, de arra igazán csak Európán kívül várnak nagyon a vásárlók. Nálunk ugyanis van alacsony fogyasztású dízel modell, míg máshol csak a most megjelent hibrid, ami ugyanezt ígéri. Amit még megfejel hosszú távon is alacsony karbantartási költségekkel…

A Toyota Rav4 Hybrid orrának megjelenése illik abba a sorba, amit az Auris modellfrissítés kapcsán már megismertünk és egy Corollán is láttunk már hasonló kezdést. Itt minden egy fél emelettel magasabban helyezkedik el és jobban megformálták a lökhárítót. A teljesen LED-es fényszóró mellett még a cápauszony-antennát említik meg a külső fontosabb változásai között. Bent jobb minőségérzet, új színek és a műszeregységben elhelyezkedő, 4,2 col képátlójú multifunkciós kijelző jelenti az újdonságot.

A középkonzolon lévő 7 colos képernyőn jeleníti meg az autó 360 fokos környezetét az új kamerarendszer, és persze az új Toyota Safety Sense csomag is ott van a fedélzeten. A hibrid hajtás egyébként nem új fejlesztés, az ugyanerre a padlólemezre épülő Lexus NX szabadidő-autó hibrid változatában is ez dolgozik. A belső égésű motor egy 2,5 literes benzines, aminek a munkáját két villanymotor segíti, elöl a váltóba hajt be az egyik, míg hátul a tengelyt hajtja – virtuális tehát az összkerékhajtás -, a rendszerteljesítmény 197 lóerő. Pár hónapon belül várható a megújult megjelenésű Toyota Rav4-es és ezzel párhuzamosan a hibrid változat megjelenése a kereskedésekben.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!