Technológiasemleges módon akarja elérni a karbonsemleges működést az Isuzu, ennek érdekében 2030-ig 1 billiárd jent költ a termékek illetve a gyárak fejlesztésére, a márka legfontosabb gyártóbázisának számító Thaiföldön megmutatták, milyen járművekre számíthatunk tőlük a közeljövőben. Először is a D-Max pickup 1,9 literes dízelmotorjához 48 voltos lágyhibrid rendszert illesztenek, az indítógenerátort kiszolgáló 48 voltos akkumulátort és a feszültségátalakítót a hátsó ülés alatt helyezik el. Finomabb motorindítás, gazdaságosabb működés és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást várnak az MHEV jelzésű modelltől, amelyet még tesztelnek; ezt még a 2024-es pénzügyi évben (ami 2025. március 31-ig tart) piacra dobják.

Lesz ennél sokkal fontosabb újdonság is, kifejezetten exportpiacok számára – itt név szerint Európát és Ausztráliát említik – fogják elkezdeni 2025-ben az akkumulátoros-elektromos Isuzu D-Max EV sorozatgyártását. Ugyanazt az alvázat használják, mint a dízelmotoros kivitelnél, azonban előre és hátra elektromos tengelyt (hajtómotor, áttétel, teljesítményelektronika) építenek be, hátul a merevtengelyt kiváltják független DeDion-felfüggesztéssel, ami a menetkomfortot és a vezethetőséget is javítja. A motortérben helyezik el a töltőberendezést és a többi új komponenst, az utastér alatti részen építik be az alvázgerendák közé az akkumulátort. A fedélzeti töltő 2 irányú, a teljesítményleadás elsősorban az esetleges egyedi felépítmény működtetéséhez szükséges energiát szolgálja. Az első hajtómotor 54 LE/108 Nm, a hátsó hajtómotor 122 LE/217 Nm teljesítményű, a rendszerteljesítmény 176 LE/325 Nm. Az akkumulátor kapacitása 66,9 kWh, amivel 300 km-es szabványos hatótávolságot céloznak meg, a terhelhetőség 1 tonna, a vontatási képesség marad 3,5 tonna.

Az Isuzu Elf teherautónak akkumulátoros-elektromos és tüzelőanyagcellás-elektromos változatát is elkészítik. Előbbinél a moduláris, 2-5 modulból álló és az ügyfél igényeinek megfelelően beépíthető akkumulátor jelenti az újdonságot, mivel cserélhető modulokról van szó – az akkucsere-állomást még fejlesztik, először Japánban vezetik majd be azokat –, akár használat közben is tudja majd változtatni a kapacitást az ügyfél. Az Isuzu Elf FCEV tesztelése már 2023 februárja óta zajlik – Japánban 90 autót, Thaiföldön 4-et használnak az ügyfelek –, ennél az infrastruktúra jelenti a szűk keresztmetszetet, azaz addig nem lesz sorozatgyártás, amíg nincsenek hidrogén-töltőállomások. De a dízelmotorról se mond le az Isuzu, jelentős összegeket fordítanak a növényi eredetű gázolaj kereskedelmi méretű gyártásának fejlesztésére, amivel például a thaiföldi piacot tudnák viszonylag gyorsan karbonsemlegessé tenni a pickupok használatát.