A német hatóságok fedezték fel a hibát, amellyel kapcsolatban Görögországból, Írországból és Romániából is jelentettek problémákat. A gondot az jelenti, hogy a 2018. július 30. és 2020. március 6. között gyártott Mercedes-Benz A és GLB-osztályos autóknál a duplakuplungos váltókba túl sok olajat tölthettek gyárilag, ami rendellenes váltóműködést és nyomatékátvitelt okozhat, ami magasabb fogyasztást eredményez. Ezenkívül extrém esetekben a váltóolaj szivároghat, ami az úttest beszennyezésével és annak síkossá tételével balesetveszélyes helyzetet teremthet, a váltóházból kijutó olaj pedig az autón forró alkatrészekkel is érintkezhet, ami akár tűzhöz is vezethet. Utóbbiról, mármint autótűzről, illetve a probléma miatt bekövetkezett balesetről egyelőre nincs hír, ennek ellenére visszarendelik a márkaszervizekbe az autókat ellenőrzésre, az érintett autók tulajdonosaival a gyár felveszi a kapcsolatot.