Hivatalosan is aláírta a Toyota és a Mazda a hosszú távú együttműködési szerződését, amely az autógyártás és a fejlesztés területére terjed ki, utóbbin belül az elektromos autózás, a biztonságtechnika és a hálózatok területét nevesítették. A pletykák szerint a Toyota leginkább arra kíváncsi, hogy a kis méretű Mazda hogyan képes olyan kis költségvetéssel olyan jó minőségű autókat gyártani, és azokat Japánból nyereséggel exportálni világszerte. A két cég közötti méretkülönbséget jól jelzi, hogy a 50 milliárd yen értékű részvénycsere a Mazda 5,05 %-át, a Toyota 0,25 %-át jelenti, azaz ekkora mértékben lettek egymás tulajdonosai a felek. Az együttműködés első kézzelfogható jele egy új autógyár építése az Egyesült Államokban, amire 1,6 milliárd dollárt költenek, 2021-ben kezd majd termelni az évi 300 ezer autós kapacitású üzem. Középtávon a Toyota autókat ad át a Mazda számára a hazai piacon, illetve a hibrid/plug-in technológiát is megosztják.

A Mazda2-es átmárkázott változata volt a Scion iA

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!