A hajtások fejlesztését – legyen szó villany- vagy belső égésű motorokról – az USA-ba helyezi át a Ford, így Európában 2800 mérnököt bocsát el, emellett még 1000 adminisztratív dolgozót is elküldenek a következő 2 évben – ezzel megszabadulnak az európai munkaerő 11%-ától. Nem szűnik meg a fejlesztés Európában, megtartják a több próbapályát és azt a 3400 mérnököt, akik termékfejlesztésen és kapcsolódó szolgáltatásokon dolgoznak.
A Ford vezetője, Jim Farley a Sirius XM-en sugárzott Cars&Culture with Jason Stein rádióadásban beszélt arról, hogy 25%-kal több mérnökre van szüksége a cégnek ugyanahhoz a fejlesztőmunkának az elvégzéséhez, mint a konkurencia, és ennyivel rosszabb hatékonyságot nem engedhetnek meg maguknak. Azért csak most bukott ki ez az aránytalanság, mert a jó termékek miatt megvolt a stabil bevétel, és nem kellett mindenhol a takarékoskodásra fókuszálni, de most, hogy külső hatások – koronavírus-járvány, chiphiány – miatt csökkentek az eladások, mindennél fontosabb a költségek lefaragása.