LED-es technológiára váltottak a fényszórók, ami nemcsak látványosabb megjelenést, de a mérnökök ígérete szerint jobb világítást is eredményeznek. Alaphelyzetben oldalanként 24, a feláras Matrix LED egységekben oldalanként 52 fényforrás található – utóbbi képes körbevilágítani a többi közlekedőt, tehát állandóan távolsági fényt használva is lehet vele haladni –, és ott van a csúcs-Pixel LED fényszóró a maga 142 fényforrásával, ez már 500 méterre képes elvilágítani.

A Velarban megismert középkonzolt kapja meg az eggyel nagyobb méretű Range Rover Sport is, itt ráadásul már a kormány küllőire is hasonló kinézetű kezelőszerveket helyeznek, a tetőablak árnyékolóját mozdulattal lehet vezérelni. A kütyüfüggők is megnyugodhatnak, összesen 14 csatlakozás van az utastérben, ahol különféle módon energiát tudnak vételezni a készülékek. Továbbfejlesztették a tolatósegédet, amely már pótkocsival is képes manőverezni – ilyenkor a Terrain Response kapcsolójával lehet irányítani a szerelvényt.

Több tárolóhely van az újratervezett kardánalagúton, extraként 4 darab félliteres palackot befogadni képes, és azokat 5°C-ra hűtő doboz is kérhető. Új az utastér levegőjét allergénektől, vírusoktól, baktériumoktól és szagoktól mentesítő tisztítórendszer, ami nano-méretű, elektromos töltéssel rendelkező vízcseppekkel dolgozik.

A P400e nevű hálózatról tölthető hibrid hajtásnál a 2,0 literes, 300 lóerős benzinmotor és egy, a 8 fokozatú ZF automatikus váltóba beépített 116 lóerős villanymotor dolgozik együtt, a rendszerteljesítmény 404 LE/640 Nm. A csomagtér padlója alatt helyezkedik el a 13,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor, amely 51 km megtételére elegendő energiát tud tárolni, viszont normál konnektorról 7,5 órába telik a feltöltése, töltődobozzal is 2 óra 45 percet kell várni, mielőtt újra teljesen fel van töltve.

Ideális körülmények között 6,7 másodperces 0-100 km/h sprintre számíthat a sofőr, de a gyár azt is fontosnak tartja kiemelni, hogy a Terrain Response rendszert is áthangolták – elektromos módban nincs kúszás –, az új Eco üzemmódban kevésbé érzékeny lesz a gázpedál és deaktiválódik a kormány- és ülésfűtés az energiamegtakarítás miatt. Természetesen a kocsi elején található töltőcsatlakozást és a padló alatt elhelyezkedő elektromos alkatrészeket is felkészítették arra, hogy esetenként teljesen víz/sár alá merülnek. Laboratóriumi körülmények között 2,8 l/100 km a fogyasztás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!