A nagy méretű haszonjárműveknél az akkumulátoros-elektromos hajtásnak csak rövid- és középtávon van létjogosultsága a Daimler Truck szerint, a hosszú távú fuvarozáshoz a gyors feltöltést lehetővé tevő tüzelőanyagcellás-elektromos hajtás jelenti a jövő helyi károsanyag-kibocsájtás nélküli hajtását. Ennek fejlesztése során most jelentős mérföldkövet értek el, hiszen egy Mercedes GenH2 kamion egy feltöltéssel 1047 km-t tett meg Németország útjain.

Szeptember 25-én délután Wörth-ből indult a 40 tonnára megpakolt szerelvény, és szeptember 26-án délelőtt ért Berlinbe, a töltőcsatlakozót a TÜV Rheinland szakemberei plombálták le az indulás előtt, annak sértetlenségét a célban tanúsították. A GenH2 kamion 2 darab, egyenként 40 kg hidrogént befogadó tartállyal rendelkezik, a fogyasztása tehát 3,82 kg/100 km volt hidrogénből.