Noha már most bemutatkozott a szériaváltozat, a Daimler Trucks csak 2024 végére ígéri az első Mercedes eActros nyergesvontatók átadását az ügyfeleknek. Sietni nem kell, hiszen egyelőre kamion-parkolóhelyekből is hiány van, nemhogy villámtöltővel felszerelt kamion-parkolóhelyekből…

A gyártó ígérete szerint egy feltöltéssel több mint 500 km-t tud megtenni az eActros 600-as, amely a törvény által előírt kötelező pihenőidőkben töltve (lásd az előbbi gondolatmenetet) egy nap alatt akár 1000 km-re is képes eljutni – ez a töltőhálózat állapota alapján elméleti érték. A típusjelzésben szereplő szám arra utal, hogy az akkumulátor-kapacitás 621 kWh (3 darab 207 kWh-s LFP modul, amely 80%-ot tud 10 év/1,2 millió km megtétele után). Egyelőre 400 kW teljesítményű villámtöltés fogadására van lehetőség, de alapfelszerelés az előkészítés az akár 1 mW teljesítményű töltőberendezéshez, amivel később utólag el lehet látni majd a nyergesvontatót – az MCS (Megawatt Charging System) egyelőre elméleti technológia, még a szabvány sincs meghatározva. A 800 voltos feszültségű elektromos hátsó tengelyben 2 darab hajtómotor és 4 fokozatú váltó kapott helyet, a tartós teljesítmény 540 LE, a csúcsteljesítmény 820 LE – a nyomatékot nem közölték.

A légellenállás minimalizálása érdekében radikálisan leegyszerűsített orrpanelt kapott az akkumulátoros-elektromos Mercedes eActros 600-as, a középre helyezett 3 ágú csillag miatt ezt csak korlátozottan használhatják reklámfelületnek a használók. Ennek különlegessége, hogy a haladás közbeni légáramlás javítása érdekében ez a panel 80 mm-t képes előremozdulni. Minden trükköt kihasználva a ProCabin légellenállási együtthatója 9%-kal alacsonyabb a jelenleg megvásárolható dízelmotoros változaténál.

Most csak nyergesvontatóként mutatták meg a járművet, de 2024 végén már teherautóként is elérhető lesz az akkumulátoros-elektromos hajtás. A ma megszokott szabványos csatlakozások mellett 22-90 kW teljesítményű elektromos csatlakozásokat készítenek, amivel üzemeltethetőek a felépítmények különböző rendszerei (hűtés, emelés, tolólap). Most egyébként egy 50 autós nullszériát készítenek, amelyeket aztán kiválasztott ügyfelek tesztelnek majd a gyakorlatban – megfelelő 400 kW-os töltőberendezésekkel ellátott logisztikai központ és telephely között. A Mercedes eActros 600 a Daimler Truck számításai szerint azokon a piacokon rendelkezik a dízel modellel azonos üzemeltetési költségekkel, ahol az útdíj-rendszer favorizálja az elektromos járműveket, ezt is figyelembe véve 5 év 600 000 km után lesz olcsóbb a zéró helyi károsanyag-kibocsájtású változat – ebben a számításban már azt is figyelembe veszik, hogy a beszerzési ár 2,5-szerese a dízelmotoros változatnak, és annál kisebb a hasznos teherbírás (22 tonna egy átlagos félpótkocsival).