Noha Brazília a legfontosabb piaca a Ford EcoSport nevű szabadidő-autónak, az ottani piac igényére fejlesztették ki a 2012-ben bemutatott aktuális generációt, mégse a Sao Paolói Autószalonon leplezte le a felfrissített megjelenést a gyár, hanem két héttel később, Los Angelesben kerítettek sort az ünnepélyes alkalomra. Érthetetlen, miért, hiszen csak bő egy év múlva, azaz 2018 elején érkeznek meg az első, Indiában gyártott autók az Egyesült Államokba…
ecosport2
Most leginkább azon dolgoztak a mérnökök, hogy a meglévő szabadidő-autó választékba illesszék a külső-belső megjelenést. Ez teljesen átalakított orrot jelent, megemelték a korábban lecsúszott hűtőrácsot, a fényszórók alá méretes, háromszög alakú kiegészítő lámpák kerültek, és nem feledkeztek meg a kályhaezüst betétről sem – a csúcs felszereltségnél, egyébként fekete marad az alsó rész. Ezen kívül a felniket cserélték le, az A oszlop mögött nincs változás a karosszérián.
ecosport3
Teljesen új a műszerfal, egyelőre csak a SYNC3-as érintőképernyős fejegységgel szerelt változatról vannak fényképek, ennél drámaian csökkent a kapcsolók száma, kapaszkodónak látszó betét jelent meg az utas előtt, a műszeregységben széjjelcsúsztak a nagy analóg órák, közéjük két kicsi és egy multifunkciós kijelző került. Észak-Amerikában a Titanium-szinten 10 hangszórós Bang&Olufsen hifi is lesz a fedélzeten. Az alapmotor 1,0 literes turbós lesz elsőkerékhajtással, a 2,0 literes szívót összkerékhajtással adják majd, a váltó mindkét esetben 6 fokozatú automatikus. A megújult – szintén Indiában gyártott – európai specifikációjú Ford EcoSport várhatóan a Genfi Autószalonon debütál, és 2017 második felében érkezhet meg a kereskedésekbe.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!