Amíg a névadó terepralin hatótávnövelős-elektromos hajtású versenyautót indít az Audi, közútra az akkumulátoros-elektromos Q8 e-tron alapján készíti a Dakar modellt, azonban azt is hangsúlyozzák, hogy az átalakítások után is legfeljebb könnyű terepre szabad vinni a szabadidő-autót. Az alapkivitelhez képest 67 mm-rel növelik meg a hasmagasságot, ebben benne van a légrugózás átprogramozása (+36 mm) és a nagyobb átmérőjű abroncsok (+31 mm) használata is. Egészen pontosan 206 mm a hasmagasság alaphelyzetben, a légrugózás aztán menet közben a tempó növelésével párhuzamosan süllyeszti a karosszériát a légellenállás minimalizálása és a hatótávolság maximalizálása érdekében – 85 km/óránál 15 mm-rel, 100 km/óránál további 17 mm-rel, 120 km/óránál még 13 mm-rel.

Azonban hiába minden erőlködés, a General Grabber AT3 terepmintás abroncsok (az ügyfél kap egy szett utcai mintázatú alacsony gördülési ellenállású felnire szerelt nyári abroncsot is a terepgumik mellé), az azok miatti kerékjárat-szélesítések, a tetőcsomagtartó (40 kg terhelhetőség) és a nagyobb méret így is meglátszik a hatótávolságon; amíg az 55 quattro alaphelyzetben 531 km-es hatótávolsággal rendelkezik, az 55 quattro Dakar szabványos hatótávolsága 487 km.

Terepen leginkább azért kell vigyázni, mert a gumikon kívül más átalakítás nincs, tehát sérülékenyek a lökhárítók (elöl 20°, hátul 26˛a terepszög, a rámpaszög 19°), a gázlómélység is mindössze 300 mm. Az Audi Q8 e-tron edition Dakar limitált szérián belül lesz egy még limitáltabb széria, 99 autó ugyanis a sajtófotókon/videón látható grafikai csomagot is megkapja felár ellenében, egyébként Magnetic Grey, Siam Beige és Mythos Black színek közül lehet választani. Németországban 2024 első negyedévében lesz rendelhető az Audi Q8 e-tron edition Dakar, az indulóár 120 000 euró.