Valami igazán különlegesre vágyott valaki, és nem elégedett meg azzal, hogy a két megmaradt Porsche Formula V versenyautó egyikét megszerezze, hanem a hozzá passzoló Volkswagen kisteherautót is elkészítette. A Porsche Formula V története 1958-ban kezdődött, amikor az amerikai Bundage Motors tulajdonosa (később ebből lett a Brumos), Hubert L. Bundage és a Volkswagen Motorsport akkori főnöke, Joseph Hoppen elhatározták, hogy nyerni akarnak a Formula Junior kategóriában, és ehhez kellene egy autó. A Porsche 1964-ben döntött úgy, hogy a fiatal pilóták számára indít egy programot, amihez 5 ilyen versenyautót vásároltak. Egészen pontosan csak építőkészleteket, amelyeket aztán Zuffenhausenben szereltek össze. A 40 lóerős Bogár-motorral szerelt autókat eleinte megmosolyogták, de amikor a fiatal pilóták nyerni kezdtek velük, már komoly ellenfélként tekintettek rájuk;  Emmerson Fittipaldi, Gijs van Lennep, Ben Pon, Gerhard Mitter, Hans Hermann ült ezeknek a volánja mögött.

Ennek a konkrét példánynak a karosszériáját lecserélték, de az eredeti, viharvert elemeket adják az autóval együtt. Utoljára 2011-ben, a Nürburgringen versenyeztek az autóval, azóta alaposan átnézték minden alkatrészét, beállították a motorját és a nem működő sebességmérőt is megjavították. Megvannak az aktuális FIA HTP (Historical Technical Pass) papírjai is, úgyhogy a leendő tulajdonosnak csak bele kell ülnie, és már használhatja is.

Ami azonban igazán különlegessé teszi a Porsche Formula V versenyautót, az az eredeti szállítójármű mintájára készült Volkswagen T1-es pickup szállítójármű. Az összes, a Porsche gyár által használt példány balesetben megsemmisült vagy porrá rohadt az évek során, ezért teljesen újat kellett készíteni. Egy, a megfelelő hónapban gyártott roncsot sikerült megvásárolni, amelyet aztán teljes felújítás követett. Az eredetileg galambkék színű autót azonban nem egyszerűen felújították, hanem alaposan át is építették.

Az eredeti, négyhengeres boxer helyén egy Porche 914-esből származó 2,4 literes dolgozik, amelyet Weber karburátorok és egyéb tuning alkatrészek segítségével több mint 200 lóerősre erősítettek. Megerősítették a négyfokozatú váltót és nagy teherbírású kuplungot is kapott, nagyobb átmérőjűek a fékdobok és új a főfékhenger is. A gyár által is használt kiegészítő műszereket csak hosszas keresés után tudták beszerezni, ahogy a korabeli Westfalia vonóhorgot is, de végül összeállt az autó, a páratlan páros meglepő tagja. A több mint 200 lóerős VW pickup tartja a lépést a 40 lóerős Porsche versenyautóval. Aki erről netán saját maga szeretne meggyőződni, annak egy meg nem nevezett összeggel kell besétálnia Jan Luehn kereskedésébe, ahol épp új tulajt keresnek a páratlan párosnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!