2023 közepén kerül utcára az új generációs Ford Custom modell személyszállító kivitele, elsőként dízelmotorral lesz megvásárolható a Tourneo Custom, de fél éven belül a hálózatról tölthető hibrid hajtás és az akkumulátoros-elektromos kivitel is elérhető lesz.

Az EcoBlue dízel 136, 150 vagy 170 lóerős teljesítménnyel választható, váltóból 6 fokozatú kézi kapcsolású vagy 8 fokozatú automata áll rendelkezésre, előbbihez extraként részlegesen önzáró differenciálmű is kérhető, utóbbinál pedig összkerékhajtást adnak felár ellenében. Utóbbi, mármint az összkerékhajtású dízel Tourneo Custom 2,5 tonnát vontathat; a gyári vonóhorog gombnyomásra visszahúzódik. A plug-in hibrid változat a Kugából ismert hajtást kapja, tehát 2,5 literes szívó benzines és villanymotor hajt, a 11,8 kWh kapacitású akkumulátorral az elektromos hatótávolság elérheti az 50 km-t – rendszerteljesítményt nem közöltek.

Az E-Tourneo Custom esetén a hátsó tengelyre kerül egy 217 LE/415 Nm teljesítményű hajtómotor, a padló alá beépített 74 kWh kapacitású akkumulátorral 370 km a szabványos hatótávolság, a fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű, és 120 kW-os villámtöltés fogadására van lehetőség – ez a változat egyébként 2 tonnát vontathat. A személyszállító változatnál is elérhető a Pro Power Onboard technológia, a plug-in és az elektromos változatnál az utastér elejében elhelyezett konnektorokról akár 2,3 kW teljesítménnyel lehet kütyüket üzemeltetni, a kütyütöltésen felül ez a funkció a kempingezőknek is hasznos lesz majd a gyár szerint.

A Transithoz hasonlóan a Tourneo is több „személyiséggel” választható, egyelőre a krómtúltengésben szenvedő elegáns Titanium X és a kalandos megjelenésű Active változatot láthatjuk, de lesz Sport változat is. Az E-Tourneo legfeljebb 8, a plug-in és dízel modellek legfeljebb 9 személyes utastérrel rendelkeznek, a hátsó részben a padló sínrendszere teszi rugalmassá a pontos elrendezést. Megkönnyíti az átalakítást, hogy könnyebbek lettek az ülések, a második sorba 3 darab külön ülés kerül integrált biztonsági övvel, a 3. sorban 1/3-2/3 osztású a pad. Két karosszériahossz közül kell választani, a hátsó rész fölé üvegtető is kérhető, az elektromos mozgatású tolóajtóknál érintés nélküli vezérlés is választható – ilyenkor az első kerék magasságában kell a levegőt rugdosni.

Szintén megkönnyíti a használatot az NFC technológiát használó hitelkártya méretű „kulcs”, amely könnyen zsebre vágható, vízálló (sporttevékenység) és sokszorosítható (az egyes kártyák használatát a fő felhasználó engedélyezi), így például egy személyszállítással foglalkozó vállalkozásnál nem kell a slusszkulcsok kiadásával vesződni, elég, ha van sofőrhöz kötött kártya, amivel aztán a központból intézik, hogy melyik autót lehet használni. A Tourneo Custom utasai számára is nyilvánvaló lesz a változás, hiszen a 13 colos képátlójú központi érintőképernyő alapfelszerelés és fejlett kapcsolódási lehetőségeket is kínál, és természetesen itt is elérhető a felbillenthető kormánykerék.