Manapság a Forma-1-ben nem a pilóták, hanem a csapatok versenyeznek. A boxutcából mondják a sofőr fülére, hogy épp milyen motorbeállítást használjon, mikor menjen kereket cserélni. Régen a versenyzés az autóvezetőről szólt, ahogy azt ez, a negyedik Porsche Rensport Reunion-on részt vett versenyautó is bizonyítja.

Egy normál Porsche 356 Speedsterről van szó, amelyet csak építője után neveztek el: Chuck Forge követte el a Porsche 356 átépítést, aki a hetvenes évek első felében jutott hozzá az 1958-as évjáratú autóhoz. Akkoriban mindenki ezt csinálta, azaz egyszerű használt autóból épített az épp aktuális szabálykönyvnek megfelelő versenyautót. Amitől különleges Chuck Forge autója, hogy mind a mai napig versenyzésre használják – és még mindig magán viseli a harcokban szerzett sérüléseit.

Régi küzdelmek nyomait viseli magán ez a Porsche 356 Speedster versenyautó Régi küzdelmek nyomait viseli magán ez a Porsche 356 Speedster versenyautó

A Sports Car Club of America szabálykönyvének minden egyes kiskapuját kihasználva készült az autó, a hetvenes évek közepén az üvegszálas műanyag csomagtérfedél- és hátsó sárvédők nagyjából olyan modernnek számítottak, mintha manapság ugyanezt karbonból követnék el. Az egyéb módosításokról nem is beszélve.

Csak a legszükségesebb és a légcsatornák az utastérben Csak a legszükségesebb és a légcsatornák az utastérben

Nem egyszerűen kihegyezte a motort Forge úr, de különleges ram-air légbeömlőt is készített. Kiszerelte a fényszórókat, az üreghez csatlakoztatott alumínium csövet meg az utastéren keresztül-kasul egyenesen a motor légbeömlőjéhez csatlakoztatta. A rengeteg kanyar miatt ugyan nem tökéletes a hatásfok, de azért némi előnyt jelentett a levegőt egyszerűen csak beszívó ellenfelekhez képest.

Üvegszálas hátsó sárvédők javítják a tömegeloszlást Üvegszálas hátsó sárvédők javítják a tömegeloszlást

A tíz év aktív, és az azt követő két és fél évtizedes hobbi-versenyautó karrier során sok küzdelemben volt része az autónak, amelyek közül nem mindből került ki győztesen. Ma azonban már büszkén viselheti a patináját, az idővel elrozsdásodott foltokat a sárvédőin. A zöld fényezés, pardon, festés is eredetinek tűnik, a száguldó fürdőkád képével együtt. Nem kímélni, hanem használni kell ezt az autót. Pontosan úgy, ahogy azt Chuck Forge tette a hetvenes-nyolcvanas években, és ahogy azt az utódai teszik mind a mai napig.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!