A CLS típus elmúlásával se kell lemondani a szép kombikról a Mercedes-Benz vásárlóknak, az új E-osztályos kombinak még dinamikusabb tetővonalat rajzoltak a formatervezők. A légellenállási együttható Cw érték 0,26, ezt úgy sikerült egy századdal csökkenteni az elődhöz képest, hogy a homlokfelület még nagyobb is – 2,35 helyett 2,38 négyzetméter. Aggódni nem kell az áramvonalas kialakítás miatt, még a jobban előredöntött szélvédő előtt-alatt is marad kellően tágas csomagtér. A lágyhibrid modellnél ez 615-1830 literes teret jelent, a plug-in modelleknél 460-1675 literes lehet a raktér; a hátsó ülés 40:20:40 arányban osztott.

De nem csak a karosszérián belül szállíthat a Mercedes-Benz E-osztályos kombi, ami 2,1 tonnát vontathat, a 85 kg-os terhelhetőségű vonóhoroggal pedig akár 2 darab e-kerékpár is szállítható egyszerre. Alapáron jár az elektromos csomagtérfedél-mozgatás, a kalaptartó-rolónak és az elválasztó-hálónak is külön padló alatti rekesze van. Szériában adják a hátsó légrugókat, az Airmatic 4 kerék légrugózásért felárat kérnek. A Mercedes-Benz E-osztályos kombi forgalmazása Európában a 200 (204+23 LE), 220 d (197+23 LE) és 300 e (313 LE rendszerteljesítmény) hajtásokkal indul.