Február végén már megismerhettük a 2024-es Mercedes-Benz E-osztály belsejét a szelfikamerával, az új szolgáltatásokkal kényeztető MBUX segéddel, most leleplezték a lépcsős hátú változatot. A megjelenés leginkább az S-osztályhoz igazodik, hátulról csak a 3 ágú csillagot mintázó lámpákról lehet megkülönböztetni az E-osztályt, egyedi lett az orr az elődhöz képest nagyobb hűtőráccsal – opciósan megvilágított perem – és a hozzá csatlakozó kisebb méretű fényszórókkal. Klasszikus és Progresszív megjelenés közül lehet választani, előbbinél a régi modellekre utaló krómpálcák kerülnek a hűtőrácsba, amely fölött áll a márkajelzés, utóbbinál a nagy csillag mellett apró csillagok töltik meg a hűtőrácsot.

Tovább növelték a karosszéria méretét, a tengelytávolságot 22 mm-rel nyújtották meg 2961 mm-re, a hossz 4949 mm, hátul nem csak a lábaknak jut több hely, de könyökmagasságban is sikerült 25 mm-t nyerni széltében. Teljesen digitális a műszerfal, ahol opciós az anyósülés előtti kijelző, amelyen akár internetről elérhető streaming-műsorokat is lehet nézni – kamerával figyeli a rendszer a sofőrt, és lekapcsolja a képet, ha netán azt nézi az út helyett. Egy nagyon erős processzort használ a rendszer, amivel több gyengébbet lehet kiváltani; az egyszerűbb felépítés miatt gyorsabb reakciókat kapnak az utasok.

A motorkínálat Európában 2,0 literes 4 hengereseket jelent, lágyhibrid (23 LE/205 Nm) rásegítéssel vagy plug-in hibrid (129 LE/440 Nm, 24,1 kW kapacitású akkumulátorral 95-109 km-es elektromos hatótávolság) formában, a 200-as (204 LE/320 Nm) mellett 220 d (197 LE/440 Nm), 300 e (31 LE/550 Nm) és 400 e (381 LE/650 Nm) választható. Az észak-amerikai piacon lágyhibrid motorokat kínálnak, a 2,0 literes 4 hengeres (259 LE/400 Nm) mellett 3,0 literes soros 6 hengeres (380 LE/500 Nm) közül lehet majd választani. Minden esetben alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó, az összkerékhajtás opcionális, ahogy a légrugózás is.

A lépcsős hátú E-osztály szeptemberben lesz megvásárolható, a kombi decemberben követi, az utóbbiból készülő, szabadidő-autós körítésű All Terrain modell 2024 első negyedévében kerül majd a kereskedésekbe. Az eddigi C- és E-osztályos kupé és kabrió modellek közös utóda lesz a CLE-osztály, a világpiacon még a Mercedes-AMG E-osztály is fontos szereplő lesz, Kínában pedig utódot kap a Mercedes-Maybach E-osztály is.