Négy álcázott prototípust keréken küldött Pekingbe a Volkswagen az új Touareg szabadidő-autó világpremierjére, az autók a pozsonyi gyárból indultak, és 21 nap alatt több mint 16 000 km-t megtéve értek célba Kína fővárosában. Ezek voltak a díszvendégek a rendezvényen, ahol végre hivatalosan is megismerhettük az egyébként már hónapokkal ezelőtt látott nagy méretű szabadidő-autót.

Immár a Volkswagen márka csúcsmodelljéről van szó, ennek megfelelően szinte mindent megkap, amit csak a konszern és az MLB Evo építőkészlet nyújtani tud, tehát légrugózás, aktív karosszériastabilizálás, összkerék-kormányzás, hálózatról tölthető hibrid hajtás (zöld rendszám lehetősége, Kínában lesz először megvásárolható), vagy épp V8-as TDI. Igazán nagy újdonságot az jelent, hogy búcsúzik a hagyományos értelemben vett középkonzol, a kormány mögötti virtuális műszeregység és a középre helyezett érintőképernyő egy üveg mögött helyezkedik el, ennek a kialakításnak az Innovision Cockpit fantázianevet találták ki.

Nemcsak a megjelenés új, de például az aktív biztonsági rendszerek is azok, amelyek működését a kijelző segítségével lehet finomhangolni, a korábbi megoldásnál egyszerűbben, okostelefonról megszokott kezelhetőséget ígérnek. Új elem az éjjellátó, a sávtartó segéd 60 km/h-s sebességig még a sávelhúzásokat is képes kezelni, mátrix LED fényszórók is rendelhetőek.

Sportosabb megjelenést ad az R-Line csomag

Kicsit szélesebb és hosszabb elődjénél az új Volkswagen Touareg, a csomagtér 697-ről 810 literre bővült (tetőig pakolva, 5 üléssel), extraként elektromos mozgatású csomagtérroló is elérhető lesz. Maga a karosszéria 106 kg-mal lett könnyebb (48% alumínium, 52% nagyszilárdságú acél) az elődnél, a több extrafelszerelés miatt nem tudni, a menetkész tömeg hogy változott. A motorkínálat Európában kezdetben a 3,0 literes V6-os TDI-t jelenti 231 vagy 286 lóerős teljesítménnyel, ehhez csatlakozik második körben a 3,0 literes V6-os biturbó 340 lóerővel és a 4,0 literes V8-as turbódízel 421 lóerővel.