2014-es piacra dobása óta több mint félmillió 500X szabadidő-autót értékesített a Fiat, és azért is nagy szám ez, mert a legtöbb vásárlót más márkáktól sikerült elhódítani. Tavaly kapott új benzines motorokat és tisztább dízeleket a típus, most pedig a vásárlói igényeknek megfelelően felfelé bővítik a kínálatot a csúcs, Sport névre hallgató felszereltség piacra dobásával.

Nevének megfelelően végezték el az átalakítást, ami először is szürke betétes egyedi lökhárítókat jelent, 13 mm-rel csökkentik a hasmagasságot, speciális lengéscsillapítókat szerelnek be, a nagyobb visszatérítő-erő érdekében módosították a kormányzás geometriáját, az extralistán 19 colos felniket is találni jól tapadó 225/40-es abroncsokkal. Utóbbiak a felelősek azért, hogy a 150 lóerős turbómotorral és dupla kuplungos váltóval szerelt 500X Sport 8%-kal jobban gyorsul, mint az 500X Cross a maga 18 colos kerekeivel. A jobb tapadás okán kisebb az alul- vagy túlkormányzottsági hajlam (26, illetve 17% a mérséklődés, azt már nem közölték, hogyan sikerült ezt ilyen pontosan kikalkulálni). Alternatívaként a 120 lóerős turbómotort kínálják, illetve a 95 és 120 lóerős dízelt.

Piros, fehér, szürke kék vagy fekete lehet a karosszéria, az első négy esetben kérhető feketére fényezett tető felár ellenében. A Mopar által kifejlesztett 19 colos felnik különlegessége a cserélhető betét, amivel azok megjelenését lehet bármikor átalakítani. Az utastérben piros színfoltokkal dobják fel a fekete hangulatot, a digitális műszeregységnek egyedi grafikát készítettek.