Első körben három erőforrással lesz választható a Mercedes ML szabadidő-autó harmadik generációja, az ML 250 CDI és ML 350 CDI Bluetec, az ML 350 CGI BlueEfficiency kivitelben lesz elérhető. Ráadásul ezek mind globálisan elérhető erőforrások, azaz rögtön két dízellel indít az Egyesült Államokban is az autó.

Az alapváltozat 2,1 literes, de két turbós dízele 204 lóerőt és 500 Nm-t tud, a háromliteres V6-os dízel szintén Euro 6-os szabályokat is teljesítő változata immár 258 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, maximális nyomatéka 620 Nm. A legnagyobb lökettérfogatú, 3,5 literes V6-os benzines feltöltő nélkül dolgozik, itt a 306 lóerőhöz 370 Nm tartozik. Az összes erőforráshoz hétfokozatú automatikus váltó és állandó összkerékhajtás csatlakozik.

Szebb forma, akár internetezésre is használható Comand a beltér újdonsága Szebb forma, akár internetezésre is használható Comand a beltér újdonsága

Az új, immár Fiat-uralom alatt piacra dobott Jeep Grand Cherokee-val közös alapokra épülő Mercedes ML-nél továbbra is feláras a légrugózás, az On&Offroad csomag tartalma szerényebb lett a korábbinál: a légrugózáson kívül  váltóvezérlést módosítja, nincsenek extra hardveres (mechanikus differenciálzár) segítségek. Az utastérben rálicitáltak a jelenlegi modellre, jobb anyagok, tetszetősebb formák és egy, piactól függően akár internet-hozzáférést is kínáló Comand fejegység említhető.

Hatalmas méretű - részben nyitható - üvegtető is kérhető a Mercedes ML-hez Hatalmas méretű – részben nyitható – üvegtető is kérhető a Mercedes ML-hez