A Renault azon autógyártók közé tartozik, akik az akkumulátoros-elektromos hajtáshoz vezető úton csak egy lépcsőfoknak tekintették a plug-in hajtásokat, ennek megfelelően sokáig nem is foglalkoztak velük. Aztán amikor a piaci igények miatt mégis egy hálózatról tölthető hibrid hajtás megvalósítása mellett döntöttek, a lehető legegyszerűbb erőátvitelt akarták megvalósítani, a munkával megbízott Nicolas Fremau pedig a LEGO-val játszó fiát elnézve jött rá arra, hogy a játék segítségével elkészítheti a különleges, tengelykapcsolót nélkülöző váltót.

Az egyenként megrendelt alkatrészekből aztán egy karácsonyi szünet alatt, mintegy 20 órás munkával – a fia segített neki az építésben – készült el az első prototípus, amelynek a vizsgálata aztán nagy segítség volt a fejlesztésben. Például olyan üzemmódokat is felfedezett a szerkezet gyakorlati működésének vizsgálata közben, amire az elméleti munka során nem is gondolt. A főnökeit is meggyőzte a LEGO-prototípus, és 18 hónappal később már az első, működőképes autót is megépítették.