Amíg Európában plug-in hibrid hajtással forgalmazzák jelenleg a Ford Explorert – ennek a napjai meg vannak számlálva, hiszen előbb-utóbb csak elkezdik gyártani Kölnben az Explorer EV villanyautót –, az Egyesült Államokban öntöltő hibridként kínálják a nagy méretű szabadidő-autót. Ennél a 3,3 literes V6-os szívómotor és villanymotor párosa szállítja a 218 lóerős rendszerteljesítményt, az akkumulátor 1,5 kWh kapacitású. Nem csak a civil modellben, de az Interceptor nevű rendőrautóban is elérhető ez a hajtás, és ez utóbbi az, ami miatt a 2024-es modellévben nem lesz választható az Explorer Hybrid. A rendőrségek olyan nagy számban veszik a hibrid Explorert, hogy egyszerűen nem marad szabad kapacitás a civil piac ellátására, az egyszerű vásárlóknak marad a 2,3 literes vagy 3,0 literes V6-os EcoBoost – a Ford állítása szerint egyébként is ezek adták az értékesítés derékhadát. A rendőrségek egyébként azért szeretik a Ford Explorer Interceptor Hybrid-et, mert annak nagy akkumulátora jóvoltából könnyen üzemeltethetőek az extra elektromos felszerelések (számítógép, fényhíd, stb.) a belső égésű motor járatása nélkül is.